پل خلیج فارس قشم موجب تحولات شگرف در سیمای اقتصادی جنوب کشور می شود

به گزارش ایرنا به نقل از نمابرروز سه شنبه روابط عمومی منطقه آزاد قشم، اسفندیار حیدری پور در مراسم آغاز دهمین جشنواره تابستانی قشم گفت: طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل و توسعه اتوبان خلیج فارس و اسکله کاوه به عنوان یکی از مهمترین پروژه های ملی کشور در منطقه آزاد قشم در حال اجراست.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه که نقش تاثیرگذاری در مبادلات اقتصادی کشور خواهد داشت، با اختصاص اعتبار مورد نیاز آن از یک ماه پیش و با جانمایی حوضچه های ساخت پایه های پل با جدیت و به صورت شبانه روزی آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از نهایی شدن طرح هندسی سازه پل خلیج فارس بعنوان مهمترین بخش این طرح ملی نام برد و گفت : با جمع بندی های مشاوران داخلی و خارجی و نظارت دقیق بر روی این طرح، این پروژه ملی تا پایان دوره دولت دهم به بهره برداری می رسد.

به گفته وی پروژه پل خلیج فارس دارای چهار باند رفت و برگشت جاده ای و یک خط ریلی قطار است که با اتمام آن و اتصال بزرگترین جزیره خلیج فارس به سرزمین اصلی، تردد به جزیره قشم از طریق مسیرهای ریلی و جاده ای به سهولت انجام خواهد شد.

حیدری پور همچنین از عملیات اجرایی بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) قشم به عنوان دومین طرح مهم در منطقه آزاد قشم یاد کرد و گفت: این پروژه مهم بهداشتی و درمانی نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی ساخت بیمارستان مجهز در قشم را با توجه به جمعیت بالای۱۲۰ هزار نفری آن و تردد میلیون ها مسافر در طول سال بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این پروژه با همت سازمان منطقه آزاد قشم و با هزینه ای نزدیک به ۴۰۰ میلیارد ریال بعنوان مهمترین طرح بهداشتی و درمانی جنوب کشور در منطقه آزاد قشم به بهره برداری می رسد. ک/۱

۱۸۷۱/۶۶۸ /۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۶۷۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.