پل کابلی امام رضا(ع) در منطقه آزاد اروند افتتاح شد

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، پل کابلی امام رضا(ع) بر روی رودخانه اروند صغیر قرار دارد و این بخش را به شهرهای آبادان و خرمشهر ارتباط می‌دهد.

با توجه به محوریت گردشگری مینوشهر و پروژه‌های عظیم مجاور آن نظیر ساماندهی رودخانه اروند صغیر و احداث پل امام حسین (ع)، این پل به ‌عنوان ورودی اصلی جزیره مینو با سازه ویژه و زیبای خود نمادی از پیشرفت و ارتقای منطقه است.

اعتبار تخصیصی ۱۵ میلیارد تومانی برای هر سه پل این منطقه با عناوین عبدالجبار، امام حسین (ع) و امام رضا (ع) مشترک است. این پل به طول ۳۰۰ متر و با اعتبار آن از محل پروژه‌های مهر ماندگار منطقه آزاد اروند است.

پل کابلی جزیره مینو به‌ عنوان نماد و ورودی اصلی جزیره مینو بیانگر ایجاد ارتباط جدید و مدرن با محیط اجتماعی و فرهنگی اطراف خود بوده که این ارتباط نوین گامی است برای ارتقا کالبدی و فضایی جزیره که به توانمندی و ظرفیت‌های‌های بالقوه خود نزدیک‌تر شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تعداد کابل‌های پل امام رضا (ع) ۴۰ کابل خارجی است که حداکثر ۳۰ درصد تجهیزات کابلی برای طرح فوق از نمونه خارجی استفاده شده و بقیه کار بر اساس توانمندی‌های پیمانکارهای داخلی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

ˈمحبت رئیسی ˈ با اشاره به مشخصه پل امام رضا (ع) گفت: در این پل کابلی، آخرین تکنولوژی‌های دنیا استفاده شده و از خصوصیت‌های پل، زینتی بودن آن است.

وی ادامه داد:این طرح جزو پروژه‌های مهر ماندگار سازمان منطقه آزاد اروند بوده و سعی شده در اسرع وقت و با حداقل هزینه و امکانات و بیشترین بازدهی افتتاح شود.

رئیسی ادامه داد: مبلغ اختصاصی برای خرید اقلام خارجی پل امام رضا (ع)، بیش از ۲۹ میلیارد ریال و هزینه اقلام داخلی بیش از ۶۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

یادآور می شود ، حجم بتن‌ریزی پل امام رضا (ع ) ، ۱۰ هزار مترمکعب و عرض پل با احتساب پیاده‌رو ۲۱٫۵ متر و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۴ متر است.تعداد شمع‌های به‌کار رفته در این پل، ۶۴ عدد شمع ۳۲ متری و ۱۲ شمع ۲۴ متری بوده و عرض پیاده‌رو این پل نیز، ۱٫۵۹ متر و میلگرد به‌کار رفته در آن ۱۱٫۱۲۶٫۷۰۹ کیلوگرم و آهن‌آلات آن ۱٫۲۹۰٫۷۲۴ کیلوگرم اعلام شده است.

اقتصام ۱۰۷۰**۱۶۰۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.