پناهیان در جشنواره زیر سایه خورشید: باید تمام صداهای شوم را با منطق در نطفه خفه کنیم

یک استاد حوزه با اشاره به مقابله با هجمه‌های دشمن گفت: ما باید تمام صداهای شوم را با منطق در نطفه خفه کرده و روحیه بالایی داشته باشیم و برای بندگی باید در اوج معرفت و معنویت قرار داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان با حضور در جشن بزرگ زیر سایه خورشید یزد با طرح این سوال که “چرا ما به حضرت امام رضا(ع) غریب الغربا می‌گوییم؟” گفت: یکی از صفاتی که در دعای حضرت رضا آمده غریب‌الغرباست و گاهی سوال پیش می‌آید که آیا امام رضا با این همه صحن و سرا و زائر همچنان غریب است؟

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ما ایرانی‌ها همچنان که پیامبر (ص) فرمودند انسان‌های با هوشی هستیم و وظیفه مقدمه سازی ظهور و سربازی امام را بر دوش داریم برای همین هست که هم چنان مدعی غریب بودن امام را داریم، چون انتظار ما این است که امام رضا سلطان همه عالم باشد، ما به این شوکت و عظمت قانع نیستیم و بدانید که به خواست خدا همیشه امام رضا(ع) دارای شوکت و عزت خاصی است.

پناهیان افزود: ایشان حتی در زمان خودشان آنقدر عزت و شوکت داشتند که مأمون برای این‌که امام را تبعید کند مجبور می‌شود که امام را به ولیعهدی خود انتخاب کند و آقا امام رضا به مأمون گفت تو به عزت من نیفزودی بلکه تو به عزت من آویزان شده‌ای اگر من در مدینه دست نوشته می‌نوشتم در سراسر بلادها اجرا می‌شود.

پناهیان در ادامه با اشاره به این‌که «مسوولان سیاسی جمهوری اسلامی باید بوی مهدی فاطمه (عج) بدهند» گفت: استانداران، فرمانداران و بخش‌داران باید به گونه‌ای باشند که مردم خاک قدم‌های آن‌ها را به عنوان تبرک بردارند.

وی افزود: امام زمان زمانی ظهور خواهد کرد که زندگی از بندگی به ایمان، از وجدان به اخلاق و از تقوا به معنویت برسد و همگان باید بدانند که دین و زندگی از سیاست جدا نیست.

این سخنران با اشاره به مقابله با هجمه‌های دشمن گفت: ما باید تمام صداهای شوم را با منطق در نطفه خفه کرده و برای بندگی باید در اوج معرفت و معنویت قرار داشته باشیم.

پناهیان با تاکید بر این‌که «اگر زندگی و بندگی در هم آمیخته شود آن وقت است که امام مهدی می‌آید» گفت: نماز انسان را از منکر دور می‌کند و رابطه انسان را با خدا بهتر می‌کند و مسوولان باید روز به روز با تقواتر شوند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.