پنتاگون: احتمالا ۷۵ هزار نیرو برای کنترل تسلیحات شیمیایی سوریه نیاز داریم

۲۷ آبان ،

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دولت این کشور اعلام کرد، برای تصرف انبار مهمات و تسلیحات شیمیایی سوریه از طریق اقدام نظامی به بیش از ۷۵ هزار نیرو نیاز است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، پنتاگون همچنین مدعی شده است که حزب‌الله لبنان در حال آموزش گروه‌هایی در نزدیکی انبارهای تسلیحات شیمیایی سوریه است.

فرماندهی مرکزی و ستاد مشترک ارتش آمریکا در گزارش تفسیریی به کاخ سفید به طرح این پرسش می‌پردازد که آیا واشنگتن در صورت لزوم منابع لازم را برای اقدام سریع به منظور تشخیص و تعیین هر نوع سلاح شیمیایی در سوریه دارد یا خیر.

پنتاگون تاکنون پیش‌نویسی را برای این طرح‌ها در خصوص چگونگی انجام این ماموریت برای مقابله با سلاح شیمیایی سوریه ارائه نکرده است. همچنین برنامه‌های احتمالی نیز برای ایمن‌سازی تعدادی از انبارهای سلاح شیمیایی سوریه در نظر گرفته شده که برای حفاظت از آن‌ها نیروها و سربازان کمتری لازم است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به مدت بیش از یک سال آشکارا بر این موضوع تاکید داشت که واشنگتن هیچ مداخله‌ نظامی مستقیمی علیه سوریه نخواهد داشت اما در اوت سال جاری میلادی وی اعلام کرد، “به سبب شرایطی، دیدگاه خودم را مورد بازبینی قرار می‌دهم”.

اوباما اعلام کرد: خط قرمز برای ما استفاده از سلاح شیمیایی است.

تحلیلگران مستقل در این باره ابراز نگرانی می‌کنند که اگر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در تنگنا قرار گیرد می‌تواند از موشک‌هایی مسلح به سلاح شیمیایی علیه مخالفان استفاده کند یا حداقل آن‌ها را به استفاده از این سلاح‌ها تهدید کند. با این حال غرب تهدید کرده در صورت استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه مخالفان مداخله می‌کند.

تخمین نیاز به ۷۵ هزار نیروی برای خنثی‌سازی سلاح‌های شیمیایی در سوریه از آنجا قوت گرفت که اوباما در جریان کنفرانس ماه اوت سال جاری میلادی خود به برنامه‌های پیشگیرانه در مقابل گسترش این سلاح‌ها اشاره کرد.

کاخ سفید هنوز در خصوص ارزیابی‌های وزارت دفاع آمریکا اظهار نظری نکرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.