پنتاگون علیه نویسنده کتاب مرگ بن‌لادن شکایت می‌کند

جهان > آمریکای‌شمالی– پنتاگون هشدار داد علیه یکی از اعضای سابق نیروهای ویژه آمریکا که اخیرا با انتشار کتابی روایت بی‌واسطه و مستقیمی از کشته شدن اسامه بن لادن به‌دست‌داده، به سبب نقض اساسی دو تعهدنامه عدم‌افشای اطلاعات، دست به اقدام قانونی خواهدزد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وکیل ارشد پنتاگون در نامه‌ای که به‌دست این خبرگزاری رسید، عنوان داشت که وزارت دفاع آمریکا علاوه بر اقدام قضایی علیه این نظامی آمریکایی در حال بررسی اقدام قضایی علیه هرکس دیگری است که با نویسنده این کتاب همدست بوده است. این ادعا اشاره دارد که ممکن است حق تألیف این کتاب با ادعاهای دولت آمریکا زیر سؤال برود.

این نامه که خطاب به مارک اوون، اسم مستعاری که به‌عنوان نویسنده کتاب روی آن درج شده، نوشته شده است دو تعهدنامه عدم‌افشای اطلاعات را که وی برای پیوستن به نیروی دریایی آمریکا امضا کرده شناسایی کرده که براساس آن این نظامی آمریکایی به‌طور قانونی متعهد می‌شود هرگز به افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده نپرداخته و چنین اقدامی جرم محسوب خواهد شد. این نامه که توسط جی جانسون، مشاور حقوقی کل پنتاگون نوشته شده، تصریح کرده است:

شما تعهدنامه‌های عدم‌افشای اطلاعاتی را که امضا کرده‌اید به‌طور اساسی نقض کرده‌اید. این نامه می‌افزاید: وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی پیگرد قانونی شما و همه کسانی است که با شما همدست بوده‌اند و همه راه‌های احقاق حقوق به‌طور قانونی تحت این وضعیت در دسترس ما قرار دارد.

نویسنده این کتاب با استفاده از نام مستعار امیدوار بود تا به‌طور ناشناس این کتاب را منتشر کند اما بلافاصله پس از انتشار هویت وی با عنوان مت بیسونت افشا و به‌طور مستقل تأیید شد.هنوز مشخص نشده که چه تعداد افراد دیگری ممکن است از سوی پنتاگون متهم به همدستی با وی شوند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.