پنتاگون: وزارت اطلاعات ایران یکی از بزرگترین آژانس‌های اطلاعاتی خاورمیانه است

۱۵م دیماه ،

آنگونه که خبرگزاری ایسنا گزارش کرده است، پنتاگون در گزارش ۶۴ صفحه‌ای خود مدعی شد که وزارت اطلاعات ایران ۳۰ هزار پرسنل دارد که درگیر فعالیت‌های مخفیانه و جاسوسی می باشند.

به گزارش پایگاه خبری واشنگتن‌سری بیکن، در این گزارش آمده است که وزارت اطلاعات ایران از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حمایت می‌کند.

در این گزارش ادعا شده است که وزارت اطلاعات ایران کمک‌های مالی، فنی و خدمات دیگر به حماس، حزب‌الله و القاعده در عراق که طبق قانون اجرایی ۱۳۲۲۴ آمریکا جزو سازمان‌های تروریستی اعلام شده‌اند، ارائه می‌کند.

در بخش دیگری از این گزارش ادعا شده است که این وزارت‌خانه در همه حوزه‌هایی که ایران به آن علاقه دارد از جمله افغانستان، عراق، کویت، لبنان، آسیای مرکزی، آفریقا، اتریش، آذربایجان، کرواسی، فرانسه، گرجستان، آلمان، ترکیه، انگلیس و آمریکا فعالیت دارد.

در این گزارش آمده است که به نظر می‌رسد این تلاش‌ها بخشی از “استراتژی ایران برای افزایش حضورش در حیاط خلوت آمریکا به منظور گسترش شیعه و ایدئولوژی انقلابی، استقرار شبکه‌های اطلاعاتی و عملیات‌های پنهانی و جنگ نامتقارن علیه آمریکا است”.

این گزارش مدعی شده است که آژانس‌های اطلاعاتی ایران به ویژه سپاه قدس در آمریکای لاتین از حزب‌الله برای تحقق اهدافش استفاده می‌کند. اسراییل نیز یکی از اهداف اصلی وزارت اطلاعات ایران است و حمایت از حزب‌الله لبنان یکی از اهداف اطلاعاتی اصلی تهران است. وزارت اطلاعات ایران “برای پیشبرد اهدافش صرف‌نظر از عقاید و باورهای اشخاص، آن‌ها را استخدام می‌کند و حتی از عرب‌ها یا یهودی‌ها برای جاسوسی در اسراییل استفاده می‌کند”.

طبق این گزارش، وزارت اطلاعات ایران در حال گسترش عملیات‌های خود در خاورمیانه و نواحی مدیترانه است و این کار را از طریق نصب ایستگاه‌های شنود الکترونیکی انجام می‌دهد. به دنبال حمله ویروس استاکس‌نت در ماه ژوئن سال ۲۰۱۰ به زیرساخت‌های غنی‌سازی اورانیوم در تهران، ایران یک فرماندهی سایبری ایجاد کرده است تا عملیات‌های سایبری دفاعی و تهاجمی انجام دهد. موفقیت این ویروس نشان دهنده ضعیف بودن توسعه سایبری در ایران است.

در بخش دیگری از این گزارش ادعا شده است که روسیه در آموزش عملیات‌های اطلاعاتی ایران که از دهه ۹۰ میلادی آغاز شد، فعال بود و صدها مامور وزارت اطلاعات ایران را با وجود دکترین‌های متفاوت دو کشور آموزش داد.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.