پنتاگون: کره‌شمالی می‌تواند با سلاح اتمی آمریکا را هدف بگیرد

۱۱اردیبهشت،

بر اساس گزارش تازه پنتاگون که به کنگره ارائه شده است، گسترش تکنولوژی هسته‌ای و موشک‌های دوربرد بالستیک از سوی کره شمالی، این کشور را به سمت نابودی آمریکا با سلاح اتمی پیش می‌برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این گزارش که اولین ارزیابی سالانه پنتاگون است، آمده است که موشک «تائه‌پودونگ ۲» پیونگ‌یانگ به طور مداوم در حال گسترش است و ممکن است نهایتا به بخش‌هایی از آمریکا اصابت کند. در صورتی که این موشک به موشک بالستیک بین قاره‌ای تبدیل شود، قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را نیز دارد.

این گزارش اعلام کرد: کره شمالی در ماه دسامبر یک راکت چند مرحله‌ای پرتاب کرد که یک ماهواره را در فضا مستقر کرد؛ پیشرفتی که قویا به توسعه قابلیت موشک هسته‌ای دوربرد کمک خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، پیونگ‌یانگ همچنان به پالایش قابلیت سلاح اتمی خود ادامه می‌دهد. این قابلیت‌ها شامل انفجار هسته‌ای در ماه فوریه می‌شود. این قابلیت همچنین شامل انجام آزمایشات هسته‌ای اضافی در هر زمانی می باشند.

این گزارش همچنین اعلام کرد که این پیشرفت‌ها در سیستم‌های تحویل موشک بالستیک که دارای تغییراتی در تکنولوژی هسته‌ای نیز هست در راستای هدف اعلام شده کره شمالی مبنی بر توانایی حمله به آمریکا است.

طبق این گزارش، اگر کره شمالی به آزمایش و اختصاص دادن منابع اندکش به این برنامه‌ها ادامه دهد به سمت این هدف حرکت خواهد کرد و تهدید خود علیه نیروهای آمریکایی و هم‌پیمانان آن در منطقه را افزایش خواهد داد.

این گزارش، کره شمالی را به عنوان یکی از بزرگترین چالش‌های امنیتی آمریکا در منطقه به شمار آورده است که سبب آن اقدامات این کشور برای توسعه سلاح و موشک هسته‌ای، فروش تکنولوژی تسلیحاتی به سایر کشورها و تمایل کره شمالی به در پیش گرفتن «رفتاری تحریک‌آمیز و مخرب» است.

این گزارش در مقطع زمانی حساس انتشار یافته است؛ زمانی که اصطحکاک میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ وجود دارد و پس از گذشت دو ماه از لفاظی‌های فزآینده تند و تیز میان دو کشور که به نظر می‌رسد کره را به سمت جنگ سوق می‌دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.