پنتاگون ۱۷ افسر ارشد مسئول کنترل موشک‌های هسته‌ای را برکنار کرد

۱۹اردیبهشت،

نیروی هوایی آمریکا در اقدامی بی‌سابقه ۱۷ افسر ارشد یک پایگاه نظامی را که مسئول کنترل و پرتاب موشک‌های هسته‌ای بودند، برکنار کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، راشا تودی خبرداد: اقدام نیروی هوایی آمریکا در اخراج ۱۷ افسر پایگاه نظامی در داکوتای شمالی در حالی انجام شده است که بازرسی انجام شده از این پایگاه نظامی نشان داده است که افسران آن مهارت های کافی و ضروری را برای کنترل و پرتاب این موشک ها نداشته اند.

در آزمونی که ماه مارس برای سنجش میزان مهارت افسران این پایگاه نظامی در کنترل و پرتاب موشک های هسته ای برگزار شده است، این افسران نمره ضعیف “دی” را کسب کرده اند که نشانگر ضعف مهارت های آنان در این زمینه بوده است.

این واحد نظامی همچنین متهم به نقض معیارهای امنیتی و قوانین بین المللی در خصوص کنترل و پرتاب موشک های هسته ای است.

معاون فرماندهی این پایگاه نظامی تاکید کرد، این ۱۷ افسر از کار خود برکنار شده اند و باید به مدت ۶۰ تا ۹۰ روز بار دیگر آموزش های سخت و فشرده ای را که برای انجام این کار لازم است، فرابگیرند.

جی فولدز، فرمانده این گروه در ایمیلی داخلی که در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار گرفته و مورد تایید نیروی هوایی است، نوشته است، ما در واقع هم اکنون در بحران هستیم.

مهمترین وظیفه و مسئولیت افسران اخراج شده از این پایگاه نظامی نگهداری ۲۴ ساعته از قدرتمندترین موشک های هسته ای نیروی هوایی آمریکا بوده است. این موشک های هسته ای، قاره پیما می باشند و توانایی حمله به هر هدفی در سراسر جهان را با دستور رئیس جمهور آمریکا دارند.

این واحد نظامی ۱۵۰ کارمند دارد که اکنون ۱۱ درصد آنان از کار برکنار شده اند و این پایگاه نظامی اکنون با کمبود نیرو روبرو است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.