پنجشنبه؛مادران‌دبستانی‌هابه‌دورکاری‌می‌روند

زنان شاغلی که فـرزندان دبستانی دارند می‌ توانند روزهای پنچ‌ شنبه بـه صورت دورکاری انجام وظیفه کنند.

واحد مرکزی خبر: مشاور رئیس جمهور در اموربانوان گفت: لایحه تقلیل ساعت کاری مادران شاغل به هیات وزیران فرستاده شد و در صورت تصویب در تمـام ادارات دولتی و خصوصی که زیر نظـر اداره‌های کار هستند این طرح اجرایی می‌شود.

مریم مجتهدزاده افزود: زنان سرپرست خانواده ، افـرادی که دارای کودکان زیر هفت سالند و افرادی که دارای فرزند و یا همسر معمول هستند در این طرح در اولویت هستند.

وی افزود : این طرح در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شده است.

مشاور رئیس جمهور در امور بانوان افزود: ماده ۲۳۰ برنامه پنجم توسعه، بازنشستگی زنان خانه‌دار با هدف حفظ تحکیم بنیان خانواده و ستاد ملی زن و خانواده از جمله اقدامات برای رفاه حال بانوان است.

مجتهدزاده گفت: میزان مرخصی زنان باردار تک‌فرزندی همان ۶ ماه است اما در فرزندان ۲ قلو به بالا ۹ ماه بوده که برای آقایان نیز در این مورد یک ماه مرخصی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در کارهای سخت برای زنان، هنگام بارداری ،کارفرما موظف است کارهای آسان را به زنان باردار محول کند و بعد از زمان بارداری زنان می‌توانند به شغل گذشته خود برگردند اما کارفرمایان حق اخراج کارمندان خود را ندارند.

مشاور رئیس جمهور در امور بانوان گفت : مشکلات زنان خبرنگار نیز در دست بررسی است.

وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات دولت دهم در زمینه ماده ۱۳۰ قانون پنجم توسعه بوده که این ماده ویژه مسائل زنان است و تحکیم بنیاد خانواده، توسعه توانایی زنان، سلامت زنان و تامین اجتماعی زنان را در بر می‌گیرد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.