پنجشنبه‌های شیرین!

جام جم آنلاین: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید گرچه هنوز تکلیف دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان درباره تعطیل بودن یا نبودن پنجشنبه‌ها روشن نشده است و در وضعیت خوف و رجا به سر می‌برند،وزارت آموزش و پرورش بر تعطیلی روزهای پنجشنبه تأکید دارد اما برخی از نمایندگان مجلس، در مخالفت ، سخن از ارائه طرحی برای اصلاح این تصمیم دارند، در کنار آن نمایندگانی هم هستند که مخالف این تعطیلی نیستند.

در حالی که معاونین وزیر آموزش و پرورش خبر از ادامه روند تعطیلی روزهای پنجشنبه در مقاطع مختلف تحصیلی می دهند. اختلاف نظر در مجلس درباره ادامه یافتن یا حذف شدن این روند، مخالفان وموافقان جدی پیدا کرده است .

برخی از نمایندگان عقیده دارند که تعطیلی روز پنجشنبه از سوی آموزش وپرورش منوط به آن بود که مسایل تربیتی وپرورشی مورد توجه واقع شود و معلمان نیز از آموزش های ویژه‌ای برخوردار شوند .

حال با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی و شروع مجلس از نوزدهم شهریورماه دوباره زمزمه بررسی چگونگی روند تعطیلی پنجشنبه های مدارس قوت گرفته و تحرکاتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات بوجود آمده تا بازهم میان نمایندگان رایزنی صورت گیرد و مسایل با حضور وزیر ومعاونان مربوطه ارزیابی شود.

رییس کمیسیون ،سخنگو و تعدادی از نمایندگان در صدد تهیه طرحی دو فوریتی برای حذف تعطیلی روزهای پنجشنبه هستند و عقیده دارند که برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش باید این روز ،به ساعات آموزشی وتربیتی دانش آموزان برگردد.

جبار کوچکی ن‍‍ژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده رشت که یکی از مخالفان تصمیم دولت است در گفت وگو با جام جم انلاین اعلام کرد؛ دولت گفته بود تعطیلی روز پنجشنبه را به آموزش اولیا و مربیان و برنامه‌های فوق العاده و جبرانی اختصاص می دهد اما این تصمیم عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به اینکه قرار است کمیسیون ابعاد قضیه را مورد بررسی قرار دهد تأکید کرد: تعطیل بودن یا نبودن پنجشنبه ها در مجلس هم موافقان ومخالفان زیادی دارد.

اما علیرضا منادی نماینده تبریز و عضو هیئت رئیسه مجلس به عنوان یکی از موافقان جدی تعطیلی روزهای پنج شنبه به خبرنگار ما گفت: چنانچه حتی طرحی از سوی مجلس برای لغو تعطیلی این روز تهیه شود و در صحن علنی مطرح شود مورد اقبال نمایندگان قرار نخواهد گرفت و رای نخواهد آورد .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به این که با تعطیلی پنجشنبه‌ها در دنیای صنعتی امروز دانش آموزان فرصت بیشتری دارند که در کنار والدین خود باشند دخالت مجلس در تصمیم دولت را نادرست دانست .

وی  دلایلی چون صرفه جویی در اقتصاد خانواده ،حامل های انرژی و حذف ترافیک را مزیت تعطیلی پنجشنبه های اموزش وپرورش ذکر کرد .

قاسم جعفری دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز  در گفتگو با خبرنگار ما، از نظر مخالف برخی نمایندگان در مورد تصمیم دولت خبر داد و گفت :یک طرح دو فوریتی برای حذف تعطیلی روزهای پنجشنبه  در حال تهیه و ارائه بود و در این زمینه چند امضا هم گرفته شد اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که به دنبال لغو تصمیم دولت بودند اکنون تغییر عقیده دادند و در مصاحبه های خود در مزیت تعطیلی پنج شنبه‌ها صحبت می‌کنند گفت:بنظر می‌رسد که باید در مورد این مباحث جلسه ای با وزیر اموزش وپرورش داشته باشیم  تا بعد حرف های بهتری بزنیم.

طرح تعطیلی از کی آغاز شد

طرح تعطیلی مدارس سال گذشته از سوی وزیر آموزش وپرورش مطرح و عملیاتی شد وهم اکنون در سال تحصیلی جدید قرار است در همه مقاطع تحصیلی بصورت رسمی اجرا شود.

حمید رضا حاجی بابایی رسماً اعلام کرده است که همه مدارس کشور در سال تحصیلی جدید، روز پنج شنبه تعطیل است و این امر بصورت قانونی درآمده و شورای عالی آموزش و پرورش موضوع را تصویب و به امضا رییس جمهور رسانده است .اما برخی از نمایندگان با انتقاد از این تصمیم دربررسی ابعاد قضیه وحذف این قانون هستند.

فاطمه امیری-جام جم آنلاین


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.