پنجشنبه در تهران برف می بارد

۱۱ام بهمن ،
 ممتاز نیوز :این روزها هوا به طرز عجیبی گرم شده است ،حتی امروز که باران می بارد بیشتر حس و حال هوای بهاری دارد تا زمستانی اما گویا زمستان بالاخره تصمیم به آمدن گرفته است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور از آغاز بارش برف در تهران از اواخر پنجشنبه خبرداد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری می گوید: نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران در نیمه غربی و شمالی کشور است که بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بتدریج در بعضی مناطق شمال شرق و سواحل شرقی دریای خزر شدت بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: از اواخر سه‌شنبه بتدریج در جنوب غرب، غرب و روز چهارشنبه در مرکز و دامنه‌های البرز از ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و سامانه بارشی بعد از ظهر روز چهارشنبه در شمال شرق، بعضی مناطق شرق و جنوب شرق کشور سبب بارش شده و بتدریج از کشور خارج می‌گردد. در این مدت در بعضی نقاط جنوب غرب،‌غرب، جنوب و بتدریج در جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد و خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور اضافه می کند از روز پنجشنبه با ورود سامانه بارش دیگری به کشور در جنوب غرب و غرب بارش برف و باران آغاز می‌شود و بتدریج روز جمعه کل نیمه غربی، جنوب مرکز، شرق، شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد. در این مدت نیز بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس و جنوب کشور شدت بیشتری خواهد داشت. این سامانه بعد از ظهر روز شنبه در نوار شرقی و شمال شرقی کشور فعال خواهد بود و روز شنبه با نفوذ جریانات شمالی ابتدا در نیمه غربی و سپس در نیمه شرقی کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

وی افزود: بر این اساس در رزو چهارشنبه آسمان تهران قسمتی ابری در اواخر وقت به تدریج ابری گاهی با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد همچنین در روز پنجشنبه آسمان پایتخت ابری در اوایل شب با بارش باران و برف و وزش باد است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۴ و ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.