پنجعلی:پرسپولیس پرطرفدارترین تیم دنیا در کشور خودش است/پرسپولیسی‌ها بیایند،تراکتوری‌ها جا پیدا نمی‌کنند

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – محمد پنجعلی مدیر تیم فوتبال پرسپولیس به برد این تیم مقابل تراکتورسازی امیدوار است.

میثم بهرامی / پنجعلی تا چند ماه قبل به عنوان پیشکسوت پرسپولیس شناخته می‌شد اما حالا مدیر تیم فوتبال پرسپولیس است. با سرمربیگری علی دایی در این تیم، پنجعلی هم به جمع کادر فنی اضافه شد تا از تجربیات او هم برای موفقیت سرخپوشان استفاده شود. محمد پنجعلی در آستانه آغاز سیزدهمین دوره لیگ برتر در مورد وضعیت پرسپولیس صحبت می‌کند. او به موفقیت تیمش در این لیگ بسیار امیدوار است.

*لیگ برتر سیزدهم از فردا آغاز می‌شود. شرایط پرسپولیس برای بازی اول مقابل تراکتورسازی چطور است؟

تیم وضعیت خوبی دارد. البته الان همه تیم‌ها در شرایط بدنسازی می باشند. ولی من معتقدم اگر پرسپولیس مشکلی برایش پیش نیاید، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. بازی با تراکتورسازی هم مسابقه جذابی خواهد شد چون طرفداران پرشور تبریزی از تیمشان حمایت می‌کنند. طرفداران سینه سوخته پرسپولیس هم که یک عمر حامی این تیم بودند، در هر شرایطی، در سرما و گرما و برد و باخت، تیم خود را حمایت می‌کنند. طرفداران پرسپولیس روز به روز بیشتر می‌شوند. البته مواقعی هم بوده که آن‌ها به استادیوم نیامدند اما در کل پرسپولیس پرطرفدارترین تیم دنیا در کشور خودش است.

*پرطرفدارترین از چه نظر؟ از نظر جمعیت کشور و درصد هواداران این تیم در کل کشور؟

بله. این رکوردی است که شاید به آن توجه نشود. هیچ تیمی در کشور خودش این قدر طرفدار ندارد. منچستر و بارسلونا در شهر خودشان طرفدار دارند اما در شهرهای دیگر انگلیس، تیم‌های دیگری می باشند که مردم آن شهرها طرفدار آن تیم‌ها می باشند. ولی در ایران اول پرسپولیس، بعد هم استقلال، به هر شهری که می‌روند طرفدار دارند. در اکثر شهرها حتی طرفداران پرسپولیس بیشتر از طرفداران تیم آن شهر می باشند. این بسیار ارزشمند است. در لیگ قهرمانان آسیا بسیار تیم‌ها دوست دارند با پرسپولیس یا استقلال همگروه شوند که جلوی تماشاگران آن‌ها بازی کنند چون برایشان جالب است.

*قرار است ۱۰ درصد بلیت‌ها را به هواداران تراکتورسازی بدهید؟

بله. برای این بازی ده درصد به تراکتوری‌ها می‌دهیم. چیزی که قانون تعیین کرده همین است. البته اگر طرفداران ما بیایند، تراکتوری‌ها برای همان ۱۰ درصد هم مشکل پیدا می‌کنند اما حقشان است که این ۱۰ درصد را داشته باشند. قبول کنید که طرفداران پرسپولیس اگر به ورزشگاه بیایند، تراکتوری‌ها در ورزشگاه جا پیدا نمی‌کنند. تازه اگر شب تعطیل بود که بسیار فرق می‌کرد اما با این وجود استادیوم احتمالا پر می‌شود.

*هواداران تراکتورسازی و پرسپولیس هر دو قرمز می‌پوشند و پرچم قرمز به دست می‌گیرند. برای اینکه فقط ۱۰ درصد بلیت‌ها به تراکتوری‌ها فروخته شود چطوری آن‌ها را تشخیص می‌دهید؟

بله. هر دو تا تیم هم قرمز می باشند. البته تیم دوم ما تراکتور است و پرسپولیسی‌ها تراکتورسازی را دوست دارند. تیم دوم هواداران تراکتورسازی هم پرسپولیس است . عیبی هم ندارد. فکر نمی‌کنم مشکلی از این نظر باشد. خوبی‌اش این است که تمام ورزشگاه قرمز می‌شود.

*علاوه بر حضور تماشاگران، مسابقه پرسپولیس – تراکتورسازی حساسیت‌های دیگری هم دارد. حضور بازیکنان پرسپولیسی در تراکتورسازی یکی از نکات مهم این بازی است.

چند بازیکن پرسپولیسی آنجا می باشند که مورد احترام طرفداران ما می باشند. همچنین بازیکنی از تراکتورسازی در تیم ماست. این به جذابیت بازی اضافه می‌کند. فوتبال هم حرفه‌ای شده و من از طریق همین مصاحبه می‌خواهم بگویم که باید بعضی مسائل را رعایت کنیم. احساساتی نشویم و به تیم تراکتورسازی و طرفدارانش احترام بگذاریم. ما پرسپولیس هستیم و از همه نظر باید الگو باشیم.

*با این حال ممکن است حضور علی کریمی و کریم انصاری‌فرد در تراکتورسازی، حاشیه‌هایی ایجاد کند.

طبیعی است که تماشاگران نسبت به این موضوع حساس باشند. چون کریمی و انصاری‌فرد بازیکن پرسپولیس بوده‌اند. به خصوص کریمی. ما باید برایش احترام قائل شویم. همه باید به او احترام بگذاریم. نباید زحماتی که آن‌ها برای پرسپولیس و فوتبال ما کشیده‌اند فراموش شود. باید همین باشد و تقدیر شود از آن‌ها. به نظرم مسئله‌ای نیست. احترام به تیم مقابل واجب است.

*کریم انصاری‌فرد پارسال برای پرسپولیس خوب کار نکرد و به اندازه پولی که گرفت موثر نبود. فکر می‌کنید امسال در تراکتورسازی بازیکن موثری می‌شود؟

امیدواریم انصاری‌فرد برای تراکتورسازی غیر از این بازی موثر باشد. دوست دارم او موثر باشد ولی نه در این مسابقه.

*شما به عنوان مدیر تیم پرسپولیس، چه ذهنیتی در مورد این تیم دارید؟ به خصوص که تیم امسال کمی جوان شده و علی دایی اصراری برای جذب ستاره‌های گران قیمت نداشته.

من هم بهترین انتخابم به این شکل است. هیچ جای دنیا تیم‌های حرفه‌ای نه یکدست جوان می‌شوند نه با تجربه. همیشه تلفیقی از این دو تا در کنار هم، می‌تواند تیم را کامل کند و از نظر کیفیت بالا ببرد. البته پارسال هم ما تیم خوبی داشتیم اما حاشیه ما را اذیت می‌کرد. امیدواریم تیم را به حاشیه نبرند. بچه‌ها خودشان بسیار باید تمرکز داشته باشند. چون مسئولیت آن‌ها سنگین‌تر است. باید نتایج سال قبل را جبران کنیم و جبران می‌کنیم.

*بازی با تراکتورسازی با چه نتیجه‌ای به پایان می‌رسد؟

اگر اتفاق خاصی نیفتد پرسپولیس سه امتیاز را می‌گیرد. البته خارج از تعصب این را می‌گویم. ما تیم خوبی داریم و خوب تمرین کردیم.

*امسال برخلاف سال‌های قبل، اکثر بازیکنان کلیدی پرسپولیس از ابتدا در تمرینات بدنسازی شرکت کرده‌اند. این موضوع چقدر در نتایج تیم موثر است؟

این بسیار مهم است. امسال آغاز ما متفاوت بود. شرایط پارسال را تجربه کردیم. بسیار خوب مربی انتخاب شد. اردوهای خوبی داشتیم. دایی هم به نظم و انضباط اهمیت می‌دهد. این تاثیر دارد. کمتر مربی در ایران به این شکل مقید به نظم و ترتیب است و خودش هم آن را رعایت می‌کند. دایی خودش هم الگو است. این برای فوتبال ما بسیار مهم است. ما از نظر پولی حرفه‌ای هستیم ولی تفکر آماتور داریم. اما دایی بر نظم و انضباط تاکید دارد و جریمه و تشویق هم برای بازیکنان منضبط و غیر منضبط گذاشته.  اگر بازیکنی حتی یک دقیقه دیر بیاید دایی سریع جریمه‌اش را اعلام می‌کند. اگر بی‌انضباطی ادامه دار باشد، میزان جریمه هم بیشتر می‌شود.

۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.