پنجمین دوره فستیوال فیلم‌های آسیایی لندن به کار خود پایان داد

۲۹م اسفند ،

بدون معرفی فیلم برگزیده در مراسم اختتامیه

پنجمین دوره فستیوال فیلم‌های آسیایی لندن (Pan Asia) با نمایش فیلم ˝مردم فقیر˝ ساخته میدی زد، فیلمساز اهل برمه و سازنده فیلم موفق ˝بازگشت به برمه˝ به کار خود پایان داد.

به گزارش هنرآنلاین، فستیوال فیلم‌های آسیایی لندن که از سال ۲۰۰۸ میلادی هر ساله در همین موقع از سال در لندن برگزار می‌شود، به نمایش فیلم‌هایی از کشورهای شرق آسیا مثل چین، هند، ویتنام، ژاپن و… اختصاص دارد و هر ساله فیلم‌هایی را از کارگردان‌های شناخته شده آسیایی و بعضی چهره‌های تازه‌کار سینمای این کشورها به نمایش می‌گذارد.

بنابر این گزارش، فیلم “مردم فقیر” داستان دو برادر است که هنگام عبور از مرز برمه و ورود به تایلند از هم جدا شده و هر کدام در بانکوک، جذب باندهای تبهکاری می‌شوند. فیلم، به رغم ظاهر خوش‌ساخت آن، حرف تازه‌ای برای گفتن نداشت و داستان تکراری معصومیت تباه شده انسانی در دنیایی مبتنی بر جنایت، استثمار سرمایه و بازارهای جهانی بود.

امسال فیلم‌هایی از بعضی فیلمسازان سرشناس آسیایی مثل؛ تاکه شی‌کیتانو، تاکاشی شیمیزو و میرا نایر در این فستیوال شرکت داشت.

تاکه شی‌کیتانو، فیلمساز سرشناس ژاپنی امسال با فیلم تازهش با عنوان “ورای خشم” که در واقع دنباله فیلم قبلی او یعنی “خشم” و همانند آن تریلری جنایی و گانگستری بود، دوباره به دنیای یاکوزاهای ژاپنی پرداخته است. فیلمی که خشونت و جنایت را جامعه امروز ژاپن و در سطح بالاتری در میان سیاستمداران ژاپنی و طبقه الیت آن جامعه بررسی می‌کرد.

پاتانگ (پراشانت بارگاوا- هند، آمریکا)، شلیک به سر (پن اک راتانگارانگ- تایلند)، شاه خوک‌ها (یوآن سنگ هو- کره جنوبی)، ماده خام (کرگ فیموند- آفریقای جنوبی و بریتانیا)، انقلابی (ایرو دراسنین، آمریکا)، شکنجه شده (تاکاشی شیمیزو- ژاپن) و فیلم‌های کوتاهی از فستیوال فیلم‌های کوتاه “موج نو” در هنگ کنگ، از جمله برنامه‌های دیگر این فستیوال بود.

به نوشته بی.بی.سی، امسال قرار بود برای اولین بار، جایزه بهترین فیلم نیز در این فستیوال اهداء شود اما برنده بهترین فیلم، در شب اختتامیه فستیوال اعلام نشد و به نقل از مسئولان فستیوال، برنده این جایزه از طریق وبسایت این فستیوال در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

دیوید تسه کا شینگ (کارگردان تئاتر)، هاردیپ سینگ کولی (نویسنده و مجری رادیو و تلویزیون در بریتانیا)، هاله انوری (عکاس ایرانی‌تبار)، سومانترو قوز (مدیر برنامه‌های فرهنگی خانه آسیا و دبیر فستیوال) و نیکی بدی (مجری رادیو و تلویزیون در بریتانیا) داوری این فستیوال را به عهده داشتند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.