پنج سرباز استرالیایی در افغانستان کشته شدند

مقامات استرالیا روز پنج شنبه از کشته شدن پنج سرباز این کشور در افغانستان خبر دادند.
بگزارش خبرگزاری رویترز، مقامات نیروهای دفاعی استرالیا و نیروه های ائتلاف در افغانستان اعلام کردند که سه سرباز استرالیایی روز چهارشنبه توسط یک افغان که یونیفرم سربازان را برتن داشت، کشته شدند.

مقامات استرالیایی همچنین اعلام کردند که دو نیروی دیگر این کشور به دنبال سقوط روز پنجشنبه یک هلی کوپتر درجنوب افغانستان کشته شدند.

کشته شدن این پنج نیروی استرالیا در افغانستان درحالی رخ داده است که قرار است اکثر نیروهای خارجی در افغانستان تا پایان سال ۲۰۲۴ خاک این کشور را ترک کنند و تمامی مسئولیت های امنیتی را به نیروهای امنیتی افغان واگذار کنند.

در نظرسنجی های جدید در استرالیا این موضوع مشخص شده است که اکثریت استرالیایی ها خواهان بازگشت نیروهای استرالیا به کشورشان هستند این در حالی است که جولیا گیلارد نخست وزیر استرالیا هرگونه خروج زودهنگام نیروهای این کشور از افغانستان را رد کرد.

نیروهای استرالیا و افغان درحال جستجو برای یافتن مردی که لباس ارتش افغانستان را برتن داشت و در پایگاهی در استان اوروزگان به سوی سه نیروی استرالیایی شلیک کرد و آنها را کشت،هستند.

مرگ این پنج سرباز استرالیایی روزی مرگبار را برای نیروهای این کشور در افغانستان رقم زد. ۳۸ نیروی استرالیایی از زمان آغاز جنگ افغانستان در این کشور کشته شده اند.

۲۶۱۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.