پنج شرکت بیمه‌ای مجوز آموزش گرفتند

۳۰م دیماه ،

پنج شرکت بیمه‌ای مجوز آموزش گرفتند | چاپ |
یکشنبه ۰۱ بهمن ساعت ۱۳:۳۵

بینا- پنج شرکت بیمه‌ای در پی تصمیم اخیر مدیریت نظارت بر دفاتر خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی ج.ا.ا مبنی بر ارایه مجوز آموزش و آزمون نمایندگی‌ها به شرکت‌های بیمه‌ای، مجوز آموزش را دریافت کردند.
به گزارش بینا، شرکت‌های بیمه ایران، البرز، معلم، پارسیان و آرمان پنج شرکتی می باشند که پس از بازدیدهای کارشناسان بیمه مرکزی از فضاهای کالبدی اختصاص‌یافته به امر آموزش و دیگر امکانات آموزشی در آن‌ها، موفق به کسب این مجوز شده‌اند. روند بررسی امکانات آموزشی دیگر شرکت‌های بیمه‌ای از سوی بیمه مرکزی همچنان ادامه دارد.
مسعود طباطبایی مدیرکل نظارت بر دفاتر خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی، پیش از این دربارهٔ این روند گفته بود: «مقرر شده است از ظرفیت‌های تبصره ۱ ماده ۵ و تبصره بند ح ماده ۵ آیین‌نامه ۷۵ به‌منظور رفاه حال بیمه‌گذاران، متقاضیان پروانه نمایندگی بیمه و شرکت‌های بیمه‌ای به‌نحو مؤثر استفاده شود. بر اساس تبصره ۱ ماده ۵ این آیین‌نامه، متقاضیان فاقد سابقه کار، باید دوره آموزشی مربوط را حداقل به‌ مدت ۱۲۰ ساعت طبق دستورالعمل ابلاغی بیمه مرکزی ج.ا.ایران در شرکت بیمه و یا موسسات آموزشی مورد تایید بیمه مرکزی ج.ا.ایران گذرانده و گواهی‌نامه قبولی را ارایه کنند. همچنین بنا به تبصره بند ح ماده ۵، بیمه مرکزی می‌تواند برگزاری آزمون نمایندگی بیمه را به شرکت‌های بیمه یا مؤسسات آموزشی ذی‌صلاح یا پژوهشکده بیمه تفویض کند. با توجه به حساسیت شبکه فروش صنعت بیمه و ارتباط مستقیم شرکت‌ها با بیمه‌گذاران، جا داشت بیمه مرکزی در ارتقای دانش فنی بیمه‌ای این نمایندگان، اقدامات مؤثری را صورت دهد. یکی از این اقدامات، تصویب آیین‌نامه ۷۵ بود که تاریخ اول آبان سال‌جاری، ابلاغ شد و بر اساس آن، دوره‌های آموزشی طبق استانداردهای بیمه مرکزی ج.ا.ا و در قالب دستورالعمل‌هایی به شرکت‌های بیمه‌ای ابلاغ خواهد شد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.