پنج شنبه های مدارس تعطیل شد، مادران شاغل هم دورکار می شوند

زهرا تالانی: حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در این باره گفت: تمام مدارس کشور در سال تحصیلی جدید روزهای پنجشنبه تعطیل خواهد شد و این موضوع قانونی است؛ شورای عالی آموزش و پرورش تصویب کرده و رئیس‌جمهورآن را امضا و ابلاغ کرده است.

 

غیرانتفاعی ها هم پنج شنبه ها تعطیل هستند

به گفته ابراهیم سحرخیز معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که برنامه درسی در روزهای شنبه تا چهارشنبه انجام می‌شود. ضمن اینکه مدارس متوسطه غیر انتفاعی هم باید این قانون را اجرا کنند.

وی به خبر آنلاین می گوید: البته اکثر این مدارس کلاس های اموزشی و فوق العاده برگزار می کنند که جزو روزهای تحصیلی محسوب نمی شود.

 

زنان شاغل پنج شنبه ها دورکار می شوند

سال گذشته مخالفان این طرح اعلام کردند که زنان شاغل با این تعطیلی دچار مشکل می شوند چون طبق نظرسنجی‌های انجام شده، بیش از یک سوم زنان ایرانی در کلانشهرها شاغلند و بخش بزرگی از آنها روزهای پنجشنبه امکان مراقبت از فرزندان خود را ندارند.

اما موافقان این طرح معتقد بودند که با تعطیلی پنجشنبه‌ها اهدافی چون ارتقای انگیزه تحصیلی در دانش‌آموزان و دانش افزایی معلمان محقق می‌شود.به اعتقاد آنها چون این طرح در ۷۰ کشور دنیا پیاده و با موفقیت روبه‌رو شده، اجرای آن در ایران هم ضروری است.

اما با قانونی شدن این طرح هیأت وزیران تصویب کرد که کارکنان زن شاغل دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری با داشتن فرزند زیر هفت سال یا دانش‌آموز دوره ابتدایی می‌توانند ساعات کاری خود در روزهای پنجشنبه را با دیگر ایام هفته با رعایت سقف مقرر در ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری یا از طریق دورکاری جبران کنند.

۴۷ ۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.