پنج عضو جدید غیردائم شورای امنیت انتخاب شدند

کشورهای رواندا، آرژانتین، استرالیا، کره جنوبی و لوکزامبورگ برای یک دوره دوساله به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل انتخاب شدند.

 به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بدین ترتیب این کشورها از ژانویه دو هزارو سیزده فعالیت خود را به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت آغاز خواهند کرد.
در جلسه رای‌گیری در سازمان ملل که با حضور صد و نود و سه عضو برگزار شد، رواندا با کسب صد و چهل و هشت رای، استرالیا با صدو چهل رای و آرژانتین با صد و هشتاد و دو رای انتخاب شدند. هر کشور برای کسب عضویت غیردائم در شورای امنیت باید حداقل دو سوم آراء یعنی صدو بیست و نه رای کسب کند.
شورای امنیت که ده عضو غیردائم دارد، هر سال پنج عضو خود را تغییر می‌دهد.
کره جنوبی نیز در رقابت‌ با کشورهای بوتان و کامبوج حائز رای اکثریت شد وبه عنوان نماینده منطقه آسیا- اقیانوس آرام برگزیده شد. این کشور در دور اول رای‌گیری صد و شانزده رای در مقابل شصت و دو رای کامبوج و بیست و رای بوتان کسب کرد. در دور دوم رای‌گیری نیز کره جنوبی با صد و چهل و نه رای برگزیده شد. کشورهای فنلاند و لوکزامبورگ نیز برای کسب سهمیه منطقه موسوم به اروپای غربی ودیگر مناطق با هم رقابت داشتند که لوکزامبورگ در نهایت به عضو غیردائم شورای امنیت درآمد.
لوکزامبورگ در دور اول رای‌گیری برای این منطقه صد و بیست و هشت رای در مقابل صد و هشت رای فنلاند کسب کرد. در دور دوم رای‌گیری، لوکزامبورگ صد و سی و رای کسب کرد و به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت برگزیده شد.
 این پنج کشورجایگزین کلمبیا، آلمان، هند، پرتغال و آفریقای جنوبی می شوند.
 


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.