پنج محکوم به اعدام سحرگاه امروز فرصت زندگی دوباره یافتند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

۶روابط عمومی زندان رجایی شهر اعلام کرد: ۶ محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر پای چوبه دار مجازات حاضر شدند ولی تنها چهارپایه زیر پای یک نفر کنار رفت و بقیه فرصت دوباره برای زندگی یافتند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی زندان رجایی‌شهر صبحگاه امروز (۱۹خرداد ماه) ۶ نفر از محکومان به قصاص که رأی آنان توسط دیوان عالی کشور تأیید شده بود، پای چوبه دار رفتند ولی با تلاش فراوان قاضی اجرای احکام و مسئولان زندان،  فقط حکم یک نفر با اصرار اولیای دم اجرا شد و سایرین به اندرزگاه‌‌های خود بازگشتند.
 
براساس این گزارش؛ روز گذشته خانواده‌های شش نفر از محکومان با اطلاع قبلی دادگاه، به سالن ملاقات زندان رفته بودند تا برای آخرین بار با آنان خداحافظی کنند، ولی روز جاری با تلاش و درخواست قاضی اجرای احکام، مدیر و مسئولان زندان،  سه نفر از مددجویان در آخرین لحظه با اعلام بخشش و رضایت اولیای دم  به اندرزگاه بازگردانده شده، حکم دو نفر به دلیل حاضر نشدن اولیای دم در محل اجرا، انجام نشد و تنها تلاش حاضران جهت دریافت رضایت برای یک نفر از محکومان ثمری نداشت و چهارپایه زیر پای وی با اصرار و توسط اولیای دم کنار رفت.
 
همچنین اولیای دم سه نفر از محکومان، هدف خویش از رضایت را تأسی به جوان شهید کربلا حضرت علی اکبر(ع) اعلام کردند و در سال‌روز ولادتش با بخشش فرصت دوباره زندگی به آنان دادند. تلاش برای اخذ رضایت دو نفر که اولیای دم جهت اجرای حکم حاضر نشده‌اند، ادامه دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.