پنج ویژگی مهمی که وزیر ورزش باید داشته باشد

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – انتخاب وزیر ورزش یکی از مهم‌ترین اتفاقات یک ماه آینده ورزش کشور خواهد بود.

به گزارش ممتاز؛ با روی کار آمدن دولت تازه، مهم‌ترین اتفاقی که می‌تواند در ورزش رخ دهد، معرفی وزیر ورزش به مجلس شورای اسلامی است. حسن روحانی رئیس جمهور تازه بلافاصله پس از رای آوردن، کارگروهی در ورزش تشکیل داد که این کارگروه از مدیران با سابقه ورزش کشور تشکیل شده است. وظیفه این کارگروه معرفی کردن چند گزینه اصلح برای وزارت ورزش است. اشخاصی چون سعید فائقی، مصطفی هاشمی‌طبا، مسعود سلطانی‌فر و محمدرضا یزدانی‌خرم که از مدیران با سابقه ورزش کشور می باشند، در این کارگروه وجود دارند و نظر خود را در مورد وزیر آینده ورزش ارائه کرده‌اند. اعضای کارگروه ابتدا مشخصات و ویژگی‌هایی که وزیر آینده باید داشته باشد را مطرح کرده‌اند و طبق این ویژگی‌ها، نفرات مورد نظر خود را معرفی کرده‌اند.
اما جدا از نظر اعضای کارگروه، نظر اشخاص مختلف در جایگاه‌های مختلف ورزش کشور هم مهم است. اینکه ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزش کشور چه ویژگی‌هایی را مناسب وزیر ورزش می‌دانند، موضوعی است که خبرآنلاین چند روز قبل گزارشی مفصل در مورد آن نوشت. در این گزارش با ۵۶ نفر از ورزشکاران، پیشکسوتان، مدال‌آوران، مربیان و مدیران ورزش کشور صحبت کرده‌ایم و از آن‌ها خواسته‌ایم چند ویژگی مهمی که وزیر آینده ورزش باید داشته باشد را بگویند. این نفرات به نکات مختلفی اشاره کرده‌اند که هر کدام از این نکات حائز اهمیت می باشند. مسائلی مانند توجه به رشته‌های المپیکی، افزایش اماکن ورزشی، توجه به استعدادیابی و تیم‌های پایه و … از مواردی می باشند که اهالی ورزش بر آن‌ها تاکید دارند. اما در این میان چند گزینه می باشند که بیشتر مورد توجه اهالی ورزش قرار گرفته‌اند.
ورزشی بودن وزیر آینده، نکته‌ای است که اکثر اهالی ورزش بر آن تاکید دارند. ۵۱ درصد از اهالی ورزش که در گفت‌وگو با خبرآنلاین شرکت کرده‌اند تاکید بر ورزشی بودن وزیر آینده ورزش دارند. عملکرد چند رئیس غیر ورزشی سازمان تربیت بدنی و پس از آن محمد عباسی، وزیر غیر ورزشی ورزش کشور سبب شده اهالی ورزش ترجیح دهند وزارت بر عهده فردی از بدنه خود ورزش باشد. البته با وجود اینکه ورزشی بودن وزیر رای بالایی آورده، اما حدود نیمی از اهالی ورزش که در گفت‌وگو با خبرآنلاین شرکت کرده‌اند تاکید بر «مدیر» بودن وزیر آینده دارند. آن‌ها معتقدند وزیر علاوه بر اینکه باید ورزشی باشد، باید مدیریت را هم بلد باشد. به عبارتی ورزشکاران حاضر نیستند هر کسی فقط به این سبب که قبلا ورزشکار بوده، حالا وزیر ورزش کشور شود. آن‌ها نظرشان بر این است که وزیر علاوه بر ورزشی بودن، باید مدیر توانمندی هم باشد.
«آشنایی با فضای ورزش کشور» هم یکی دیگر از مولفه‌های مورد نظر اهالی ورزش کشور است. ۴۱ درصد از اشخاصی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند تاکید دارند که وزیر آینده باید با فضای ورزش کشور آشنا باشد و نسبت به امور جزئی ورزش آگاهی داشته باشد. «تحصیلات ورزشی» هم دیگر ویژگی مورد نظر اهالی ورزش برای وزیر آینده است. ۳۳ درصد از اشخاصی که در گفت‌وگو با خبرآنلاین شرکت کرده‌اند معتقدند وزیر باید تحصیلات ورزشی هم داشته باشد تا بتواند از تحصیلات خود در جهت اعتلای ورزش کشور استفاده کند. «استفاده از معاونان با تجربه و ورزشی» هم دیگر گزینه‌ای است که اهالی ورزش روی آن نظر دارند. این موضوعی است که در چند سال اخیر به ورزش کشور لطمه‌هایی زده و اهالی ورزش دوست ندارند دوباره چنین اتفاقاتی رخ دهد. چراکه در چند سال قبل بعضی از اطرافیان وزیر ورزش یا رئیس سازمان تربیت بدنی تجربه ورزشی نداشته‌اند و با تصمیمات خود لطمه‌هایی به ورزش کشور زده‌اند.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.