پندار | آرش عادل‌پور

۹ م دیماه ،

نخستین آلبوم از مجموعه «فرنشین» آرش عادل‌پور، با نام «پندار» توسط انتشار یافتنات نغمه حصار روانهٔ بازار شد.

این آلبوم یک موسیقی تلفیقی است و بیانگر حالات کسی است که در حال انجام مراحل مدیتیشن است. ملودی‌ها در این آلبوم به گونه‌ای طراحی شده که شنونده بتواند لحظه به لحظه مدیوم را همراهی کند. همینطور هر یک از ساز‌ها نماد عناصر موجود در این فرایند می باشند. حالات توصیفی در این موسیقی صرفاً تجربه شخصی آرش عادل‌پور در زمینه مدیتیشن و خود هیپنوتیزم است. این آلبوم در سال ۲۰۲۴ توسط شرکت لیکوید می‌وزیک در سطح جهان پخش خواهد شد.

در مقدمه روی جلد این آلبوم آمده است: «این آلبوم یک داستان، یک مسیر یا به نوعی یک تجربه داخلی و گام به گام که از خودآگاهی به سوی کمال می‌رود را توصیف می‌کند. سبک را در اینجا عرفان می‌توان نامید. موسیقی سنتی و سنت‌های غنی آن بر روی تعدادی از ملودی‌ها تاثیر گذاشته است اما این موسیقی شخصیت منحصر به فرد خود را دارد. در اینجا عنصری از داستان سرایی در کلیت اثر به چشم می‌خورد. در واقع یک داستان سرایی مدرن از طریقت کهن به سوی واقعیت غایی.»

گروه «آشا» در این آلبوم از سازهای سنتی و محلی ایرانی در کنار سازهای مدرن برای خلق یک آوای الهی بی‌نظیر استفاده کرده است. کلیت موسیقی توسط آرش عادل‌پور نوازنده گیتار گروه ساخته و تنظیم شده است. اعضای گروه بر اساس برداشت شخصی و حس خود از قطعه بداهه نوازی پرداخته‌اند.

گفتنی است آهنگساز این اثر، پس از پانزده سال توانست گروهی به نام آشا از موزیسین‌های به نام و توانا تشکیل داده و این اثر را به اجرا در آورد.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.