پنگوئن ها تحت تاثیر انسان ها گونه هایشان تغییر کرده است

حضور انسان ها در زیستگاه پنگوئن ها و مزاحمت های انسانی به گونه های مختلف این حیوانات تاثیر گذاشته و آنها را تغییر داده اند.

به گزارش خبرنگار دانش های روزممتازنیوز، حضور انسان ها برای پنگوئن های کینگ مزاحمت ایجاد کرده است.

رفتار یک قلمرو از پنگوئن های گونه کینگ که در مجمع الجزایر Crozet قطب جنوب زندگی می کنند بعد از ۵۰ سال حضور انسان ها در این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

یک گروه از محققان ۱۵ نمونه از پنگوئن های کینگ منطقه ای که با رشد انسان ها تصرف شده در مقابل ۱۸ نمونه از پنگوئن ها که در منطقه ای دست نخورده باقی مانده اند را با هم مقایسه کرده اند.

تمام نمونه های انتخابی از نوزادان بین ۲ روزه تا ۱ ماهه انتخاب شده اند.

با استفاده از ضربان قلب هر پنگوئن می توان سطح استرس آنها را نشان داد کارشناس پاسخ استرس پنگوئن ها در مناطق مختلف را با توجه به ۳ عامل مقایسه می کنند.

دو فاکتور اول استرس شدت کمتری دارند و به حضور انسان ها در فاصله ۱۰ متری و سرو صدای بلند آنها ، حضور جهانگردان، پژوهشگران و ماشین آلات در مستعمره پنگوئن ها مربوط می شود.

فاکتور آخر یا فاکتور سوم که دارای شدت بیشتری است، مربوط به شبیه سازی اندازه گیری های علمی است.

این پنگوئن ها در مقایسه با پنگوئن های مناطق دست نخورده نشان می دهد که نبود مزاحمت انسان ها و کم بودن سر و صدا استرس پایین را نتیجه می دهد.

تحقیقات حدود ۴۲% افزایش ضربان قلب و سرعت آن را نشان می دهد نتایج سازگاری انسان های فیزیولوژیکی با حضور یک کلنی از پنگوئن ها که برای مدت طولانی در کنار هم زندگی می کنند بر اهمیت توجه اثرات بالقوه حضور انسان  در مطالعات زیست محیطی تاکید می کند.

ممکن است عادت پنگوئن ها به انسان ها در استفاده از تحقیقات علمی و مدیریت مفید باشد.

با این حال، پرسش اصلی این مطالعه تاثیر بالقوه فعالیت بشر در انتخاب گونه ها پدیدار شده است.

به عنوان مثال، ترک تدریجی مناطق تصرف شده توسط افراد بشر بیشتر مستعد ابتلا به استرس هستند ارزیابی تاثیر انسان در حیات وحش حفظ می شود چرا که در مورد پنگوئن ها بسیار مهم است.

با توجه به رشد گردشگری در مناطق قطب جنوب پرسش کلیدی در این بحث آن است که تاثیر اختلالات انسانی در حیات وحش تا به حدی به نظام مورد مطالعه ضربه وارد می کند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.