پهپاد انتحاری چگونه اهداف خود را نابود می‌کند؟ + تصاویر

۳۰اردیبهشت،

آمریکا به‌دنبال دستیابی به نسل جدیدی از پهپادهای جاسوسی است که هدف از طراحی آنها حمله مستقیم به اهداف از پیش تعیین شده و نابودی آنهاست.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، آمریکا به‌دنبال دستیابی به نسل جدیدی از “پهپادهای جاسوسی” است که هدف از طراحی آنها حمله مستقیم به اهداف از پیش تعیین شده و نابودی آن‌ها است.


طرحی اولیه و خام از پهپادهای انتحاری که توسط ارتش آمریکا طراحی شده است

این پهپادهای انتحاری برای حمله به اهداف ایستا و متحرک از جمله ساختمان­‌ها، وسایل نقلیه و حتی انسان­‌ها قابل استفاده می باشند. ارتش آمریکا اعلام کرده است که دلیل ساخت این پهپادهای مدرن مقابله با تروریست­هاست، ولی این مسئله تنها سرپوشی نظامی بوده و هدف این دولت در واقع به‌کارگیری شیوه‌های جدید نظامی برای ضربه زدن به دشمن است. این کشور تصمیم دارد تا سال ۲۰۱۶ نسخه تکمیل شده و نهایی این پهپادها را وارد چرخه فعالیت کند. 


نمونه ای از پهپادهای انتحاری آزمایشی

مشخصات پهپادهای انتحاری قاتل 

مشخصه بارز این پهپادهای کوچک، قابلیت حمل آسان آن‌ها خواهد بود، به‌طوری که در یک کوله­ پشتی قابل جابه‌جایی می باشند. کل وزن این ابزار نظامی کمتر از ۲ کیلو بوده و حداکثر سرعت حمله به هدف ۳۵ تا ۴۴ متر بر ثانیه است.

ارتش امریکا به‌علت اشغال افغانستان و بعضی از دیگر کشورها مجبور بوده تا گاهی اوقات در عوارض جغرافیایی نامناسب و دشوار به مبارزه با مخالفان بپردازند. در نتیجه با پرواز این پهپادها در ارتفاع ۱۰۰ متری سطح زمین، امکان حمله به دشمن فراهم می­‌شود. این سلاح قادر است به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه در اطراف هدف، گشت زده و برای برخورد با آن منتظر بماند.    

 


طرح کلی چگونگی فعالیت پهپادهای قاتل

سازندگان این وسیله تلاش دارند تا طوری آن را طراحی کنند که ظرف مدت ۲ دقیقه آماده پرواز شود. در کل پهپاد انتحاری از ۳ بخش بدنه اصلی، کلاهک جنگی و ابزار پرتاب تشکیل می­‌شود. برد پرتاب این سلاح جنگی ۹ کیلومتر خواهد بود. 

حضور شرکت­‌های نظامی در پروژه ساخت پهپاد انتحاری 

ارتش آمریکا به دنبال کاهش آسیب­‌های جانبی به عامل پرتاب بمب است، در نتیجه در ساخت این پهپاد حمایت گسترده­‌ای را به نمایش گذاشته است. شرکت‌هایی چون IAT، Aerovironment و سیستم‌های دفاعی Textron، جزو شرکت‌های فعال در زمینه ساخت این سلاح می باشند.    

  
طرح شرکت Textron برای پهپادهای انتحاری
شرکت‌‌های سلاح‌سازی تلاش می‌کنند تا علائم صوتی و بصری را در زمان حمله پهپاد انتحاری حذف کنند. حسگر لیزری ارتفاع انفجار، پیوند داده دیجیتال امن، سیستم پیشرانه فوق مدرن، ردیاب خودکار تصویر و سیستم قفل بر هدف متحرک، تجهیزاتی می باشند که در ساخت این ماشین جنگی مخوف به کار خواهد رفت. پهپاد Switch blade جزء مدرن­‌ترین پهپادهای انتحاری قاتل در حال ساخت است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.