پهپاد پرواز خودکار دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد رونمایی شد

۱۲ام بهمن ،

در آستانه دهه فجر از پهباد پرواز خودکار با قابلیت سرعت تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در دانشگاه آزاد نجف آباد رونمایی شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، مسئول گروه دانشجویی ایرسا دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد گفت: پهپاد با قابلت پرواز دوساعته به صورت خودکار و با قابلیت عکس برداری برای اولین بار در کشور در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد ساخته شد.

محمد دادخواه به ظرفیت های این پهپاد اشاره کرد و افزود:حداکثر سرعت این پهپاد  ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است و قابلیت پرواز تا هشت هزار پا را دارد این پهباد با  ۴ ساعت پرواز ممتد قابلیت رهگیری اشیایی با ابعاد و رنگ خاص را دارد.

وی مشخصات فیزیکی و ظاهری پهپاد خودکار را چهار متر عرض و چهار متر طول و وزن ۲۲ کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: بدنه این پهپاد به طور کامل از فیبرکربن ساخته می گردد که این اقدام برای اولین بار در کشور انجام شده است.

مسئول گروه دانشجویی ایرسا دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد جمع آوری اطلاعات و ارسال اطلاعات برای استفاده کنندگان، استفاده نظامی و تهیه عکس های هوایی از کاربرد های پهپادخودکار گروه ایرسا دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد اعلام کرد.

وی اضافه کرد: اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برای ساخت این پهپاد به دانشجویان عضو گروه در قالب ارائه طرح اختصاص یافته است.

فرزاد جوکار دانشجوی ترم سوم رشته هوافضا از دیگر طراحان این پهپاد هوشمند  نیز تصریح کرد: طراحی بدنه  پهپاد با توجه به جنس خاص آن که از مواد کامپوزیت است در صورت از کار افتادن موتور بنزینی آن می تواند ایمن  فرود آید.

همچنین امیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اظهار داشت: این پهپاد را تیم ۴ نفره دانشجویی ایرسا  طی ۱۵ ماه با بیش از ۳۰۰میلیون ریال  هزینه ساختند.

عبدالله افشار معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی هم در آیین رونمائی اولین پهپاد هوشمند اذعان داشت: شورای راهبردی پژوهشگران جوان درصدد است تا  این دانشجویان بدون آزمون در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند .

وی هدف از این مصوبه را جذب دانشجویان با استعداد در داخل کشور و جلوگیری از خروج آنان دانست.

افشار معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه این رونمایی از امکانات و کارگاه های واحد نجف آباد بازدید کرد و افزود:  در این واحد همه نوع امکانات  از نظر ساختمانی و تجهیزات و تحقیقاتی بسیار عالی بوده و دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد یکی از واحدهای عالی  در سطح کشور است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.