پوتین تاریخ جدید آخر دنیا را اعلام کرد!

۳۰م آذر ،

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دقایقی پیش در نشست سالیانه خود در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی این کشور پاسخ در مورد سوالات مختلف پرداخت.

ممتازنیوز: ولادیمیر پوتین نشست خبری مهم خود را با حضور تمامی خبرنگاران روسی و خارجی آغاز کرد.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: قانون مگنیتسکی به روابط روسیه و آمریکا ضربه می زند.

ولادیمیر پوتین در آغاز نشست خبری خود با بیان اینکه اوضاع اقتصادی روسیه در شرایط کنونی از بهترین اقتصادهای کشورهای پیشرفته بشمار می رود، از ثبات در صحنه اقتصادی این کشور سخن گفت. 

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد قانون مگنیتسکی آمریکا این قانون را اقدامی خصمانه ازسوی آمریکا بر علیه روسیه خواند. 

این در حالی است که بر اساس قانون مگنیتسکی آمریکا،این کشور تحریم هایی را علیه مسئولان روس که در مرگ سرگئی ماگنیتسکی وکیل روس دست داشتند مینواند اعمال کند.

وی در ادامه با بیان اینکه قانون مگنیتسکی کماکان روابط دوجانبه روسیه و ایالات متحده را با بحران مواجه می کند، از تصویب قانونی در دومای این کشور برای مقابله با این قانون خبر داد. مسئله این نیست که بر این اساس برخی از مقامات روسیه نمی توانند حساب بانکی در آمریکا داشته باشند یا داراییهایشان کنترل خواهد شد، بلکه نکته مهم این است که آنها قانونی ضد شوروی و ضد روسیه را با قانون دیگری جایگزین کردند. آنها نمی توانند بدون این ذهنیت زندگی کنند. آنها همچنان می خواهند در قبل باشند و این خیلی بد است و روابط ما را مسموم می کند. 

رئیس جمهور روسیه دربارهٔ ممنوع شدن گرفتن حضانت کودکان روس از طرف آمریکاییها هم گفت تا آنجایی که من می دانم اکثریت بزرگی از مردم روسیه دربارهٔ اینکه خارجیها کودکانشان را به فرزندگی بگیرند، نظرشان خیلی منفی است. ما خودمان باید این کودکان بی سرپرست را به فرزندگی بگیریم. 

رئیس جمهور روسیه همچنین با انتقاد از سیاست های مقامات آمریکایی دربارهٔ زندانیان اظهار داشت: مقامات آمریکایی مردم را در زندان گوانتانامو بدون هیچ توجیه و اتهام رسمی نگهداشته و با آنها مانند قرون وسطی برخورد کرده و تحت شکنجه قرار می دهند.

وی در ادامه با انتقاد از قانون اساسی آمریکا گفت: این قانون اجازه نظارت خارجی ها بر انتخابات این کشور را نمی دهد و این کشور با مشکلات بسیاری در زمینه حقوق بشر مواجه است.

در بخشی از سخنانش، پوتین با ادعای اینکه موعد پایان جهان را میداند پیش بینی کرد جهان پس از ۴٫۵ میلیارد سال دیگر و همزمان با فروکش کردن نور خورشید به پایان می‌رسد.  اخترشناسان معتقدند که در این مقطع زمانی، خورشید رو به خاموشی خواهد گذاشت.   وی همچنین در سخنان خود اعلام کرد ترسی از به پایان رسیدن جهان و فرا رسیدن قیامت ندارد.

وی در ادامه نشست خبری خود با دفاع از روند کار دولت این کشور و دمیتری مدودف اول وزیر ،اقدامات مدودف را ستود.

ولادیمیر پوتین در نشست خبری سالانه خود در مسکو افزود: شمار عملیات تروریستی در روسیه کاهش یافته است. 

پوتین گفت: ما مشکلی با شهروندان آمریکایی نداریم، بلکه مشکل ما با دولت این کشور بر سر بعضی مسایل حساس است. من دیر یا زود ریاست جمهوری را ترک خواهم کرد. 

وی خاطر نشان کرد: نشانه های مثبتی از طرف ژاپن در مورد حل مشکلات با این کشور وجود دارد. 

رئیس جمهور روسیه گفت: ما سطح درآمد شهروندان روس را چند برابر افزایش دادیم. من امیدوارم رئیس جمهور آینده موفق تر از من عمل کند. پیوستن روسیه به سازمان تجارت جهانی، پیامدهای مثبتی به همراه دارد. 

ولادیمیر پوتین افزود: دربارهٔ قوانین مهاجرت باید تجدید نظر شود. اوضاع چچن با ثبات تر از کشورهای همسایه آن است. 

پوتین در پاسخ به پرسش آسوشیتدپرس دربارهٔ اینکه آیا روسیه از اینکه در صورت سرنگونی اسد ، موقعیت خود را در سوریه از دست خواهد داد نگران نیست ، افزود مگر پس از تجاوز به لیبی این کشور فروپاشی نشد ، سفیر آمریکا را کشتند ، مگر در آنجا اشتباه نشد ؟ ما نمی خواهیم اشتباه را تکرار کنیم. 

رئیس جمهور روسیه گفت ما در سوریه منافع بسیاری نداریم ، مگر اسد در مسکو بود؟ اسد بیشتر به پاریس و سایر کشورهای اروپایی تردد داشت . 

پوتین افزود : ما طرفدار آن هستیم تا سوریه تجزیه نشود و جنگ داخلی ادامه نیابد . 

وی گفت موضع ما آن است که مردم سوریه برای آینده این کشور به توافق برسند که چطور در آینده زندگی کنند و امنیت آنها تامین شود . 

رئیس جمهور روسیه ادامه داد ما از این روش که ابتدا رئیس جمهور برکنار شود و سپس سایر کارها انجام شود حمایت نمی کنیم.

در این نشست خبری، بیش از ۱۰۰۰ خبرنگار روسی و نزدیک به ۲۰۰ خبرنگار خارجی حضور دارند. 

وی با بیان اینکه این نشست خبری هشتمین حضور ولادیمیر پوتین در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی خواهد بود، ادامه داد؛ محور گفتگوهای رئیس جمهور روسیه پیرامون تحولات سیاسی و اقتصادی این کشور و سیاست خارجی روسیه در سطح بین المللی می باشد. 


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.