پوتین احتمال دور جدیدی از ریاست جمهوری‌اش را رد نکرد

رئیس جمهور روسیه امروز (یکشنبه) تاکید کرد، احتمال کاندیداتوری‌ برای دور دیگری از ریاست جمهوری پس از تصویب متمم‌های قانون اساسی را رد نمی‌کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: من احتمال این مساله را رد نمی‌کنم البته اگر متمم‌های مربوط به این مساله در قانون اساسی تصویب شوند و فرصت کاندیداتوری مجدد برای پست ریاست جمهوری مهیا شود. باید ببینیم چه می‌شود.

وی افزود: سیستم سیاسی روسیه باید از ضمانت‌های داخلی صیانت نفس برخوردار باشد و در برابر تشنج‌های داخلی و خارجی مقاوم باشد.

پوتین در اواسط ژانویه سال جاری میلادی در جریان سخنرانی سالانه‌اش در پارلمان لزوم اصلاح قانون اساسی را اعلام کرد. پس از آن، کارگروه مربوطه پیش‌نویس متمم‌های قانون اساسی را آماده کرد که شامل احتمال کاندیداتوری برای پست ریاست جمهوری بیش از دو دوره می‌باشد؛ متممی که کمی بعد به تصویب دادگاه قانون اساسی درآمد.

رای‌گیری سراسری روسیه درخصوص این متمم‌های قانون اساسی ابتدا برای ۲۲ آوریل سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده بود اما به خاطر پاندمی کرونا به اول ژوئیه (۱۱ تیرماه) سال جاری میلادی موکول شد.  

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.