پوتین: ایتام روس باید در کشور به فرزندخواندگی پذیرفته شوند

۲۱ام بهمن ،

reuters1-58.jpg

پس از تصویب لایحه ممنوعیت سرپرستی کودکان یتیم روس توسط آمریکایی‌ها، رئیس‌ جمهوری روسیه گفت: ایتام روس باید در کشور به فرزندخواندگی پذیرفته شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: ما باید هر آنچه می‌توانیم انجام دهیم تا کودکان یتیم در وطن به فرزندخواندگی پذیرفته شوند.

مجلس روسیه سال قبل میلادی قانونی تصویب کرد که بر اساس آن خانواده‌های آمریکایی حق پذیرش فرزندخواندگی کودکان روسی را ندارند. این قانون جنجال‌برانگیز از اول ژانویه سال جاری میلادی به اجرا در آمد.

پوتین از افزایش تعداد شهروندان روسی خبر داد که خواستار پذیرفتن ایتام، از جمله ایتام مریض می باشند.

وی افزود: تسهیل روند فرزندخواندگی ایتام و اعطای مهلت‌ به خانواده‌های میزبان برای پرداخت مالیات حائز اهمیت است.

وی هچنین پیشنهاد داد، مستمری‌هایی که به خانواده‌های پذیرنده ایتام پرداخته می‌شود، افزایش یابد.

پوتین خاطرنشان کرد: تمامی این‌ اقدام‌ها باید به عنوان حمایتی واقعی از آن دسته از شهروندان ما به عمل آید که تمایل دارند کودکان یتیم را از پرورشگاه‌ها به خانواده‌هایشان ببرند.

رئیس‌ جمهوری روسیه هشتم دی‌ ماه لایحه ممنوعیت تقبل فرزندخواندگی کودکان یتیم روس توسط آمریکایی‌ها را امضا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، امضای لایحه ممنوعیت تقبل فرزندخواندگی کودکان یتیم روس توسط آمریکایی‌ها توسط ولایمیر پوتین در حالی صورت گرفت که انتقادات گسترده داخلی و بین‌المللی نسبت به آن مطرح شده است.

این لایحه در واقع تلافی تصویب قانونی توسط آمریکایی‌ها است (قانون مگنیتسکی) که خواهان تحریم آن دسته از مقامات روس شده‌اند که به عنوان ناقضان حقوق بشر شناخته می‌شوند.

سازمان یونیسف تخمین زده که در روسیه حدود ۷۴۰ هزار کودک بی‌سرپرست وجود دارد. منتقدان می‌گویند که این لایحه سبب قربانی شدن کودکان و محروم کردن آنها از فرصت فرار از مصیبت زندگی در یتیم خانه می‌شود.

لایحه ممنوعیت سرپرستی کودکان یتیم روس توسط آمریکایی‌ها بخشی از قوانین گسترده‌تری است که از سوی قانون‌گذاران هم‌پیمان ولادیمیر پوتین در تلافی قانون اخیر آمریکا بر ضد مقامات ناقض حقوق بشر روسیه مطرح شده‌اند.

قانون‌گذاران روسیه در ابتدا پاسخی را که کمابیش مقابله به‌مثل با قانون آمریکایی بود در نظر گرفته و قرار بود تنها برای آن دسته از آمریکایی‌های که حقوق روس‌ها را نقض کرده‌اند، تحریم‌های مسافرتی و تصرف دارایی‌های آنها را در نظر بگیرند.

اما این واکنش گسترش پیدا کرده و ممنوعیت فرزندخواندگی کودکان روس نیز به آن اضافه شد و همچنین طی آن مقامات روسیه خواهان ممنوعیت فعالیت هرگونه سازمانی شدند که با دریافت پول از شهروندان آمریکایی دست به فعالیت‌های سیاسی بزند و یا به عنوان تهدید علیه منافع روسیه تعیین شود.

بر اساس قانون روسیه، خارجی‌ها تنها هنگامی اجازه دارند فرزندخواندگی کودکان روس را قبول کنند که خانواده‌ای در روسیه نسبت به فرزندخواندگی آن کودک اظهار تمایل نکرده باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.