پوتین بر ضرورت انتقال تدریجی قدرت در روسیه تاکید کرد

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، پوتین روز سه شنبه افزود: تدریجی بودن روند امور برای برای کشور دارای دموکراسی در حال توسعه همچون روسیه از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به تجربه ناخوشایند انقلاب بلشویکی ۱۹۱۷ میلادی اظهار داشت: نباید به گونه ای عمل کرد که همه چیزان ویران شود. باید بطور بالنده، آرام و با تغییرات ضروری به پیش برویم و به طور مسلم ما این گونه رفتار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در جان همه چیز تغییر می کند، اما نکته مهم آهنگ تغییرات است و باید شرایط حاکم در زمان انجام تغییرات و مقررات لازم برای این کار را در نظر گرفت.

رییس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: در روسیه نیز مثل هر کشور دمکرات دیگری قانون اساسی وجود دارد که تمام ساختار کشور از جمله نظام انتخاباتی در آن تعریف شده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال امکان تغییر آسان قانون اساسی و انتخاب من به سمت ریاست جمهوری برای سومین دوره متوالی وجود داشت، اما قانون اساسی چنین اجازه ای را نمی داد.

وی گفت: به این دلیل بنده به عنوان خدمتگذار شما به تغییر قانون اساسی به نفع خود دسن نزد و به موضع کوچکتر اما بسیار مهمی ( نخست وزیری) برای اداره کشور رو آوردم و سپس طبق همان قانون اساسی و با استفاده از حق اساسی خود نامزد سمت ریاست جمهوری و بار دیگر به این سمت انتخاب شدم.

وی افزود: این رویداد پیام مهمی برای جامعه روسیه داشت.

پوتین تشریح کرد: وقتی قانون رعایت می شود نه تنها فاجعه ای برای کشور روی نمی د هد، بلکه کشور به پوایی و بالندگی خود در مسیر عادی و درست ادامه می دهد.

وی یادآور شد: البته هم اکنون نیز تغییرات گسترده و اساسی در نظام حاکمیتی روسیه رخ داده است و دو سوم اعضای کابینه دولت تغییر کرده اند.

اروپام/۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۵۸۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.