پوتین وارد تاجیکستان شد – بین الملل

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دعوت امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان و به منظور برگزاری یک دیدار رسمی دو روزه از تاجیکستان، غروب پنجشنبه وارد این کشور شد.
پوتین و امامعلی رحمان روز جمعه در یک دیدار خصوصی با هم به بحث و گفتگو پرداختند.
روسای جمهور روسیه و تاجیکستان پس از حضور در مراسم امضای توافقنامه های همکاری ، در یک کنفرانس خبری شرکت می کنند.
پس از برگزاری کنفرانس خبری، پوتین و امامعلی رحمان از مقر پایگاه دویست و یکم ارتش روسیه بازدید خواهند کرد.
سخنگوی وزارت خارجه تاجیکستان در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس روسیه اعلام کرد تاجیکستان نسبت به سطح کلی روابط چند جانبه خود با روسیه خرسند است اما درطی دیدار رسمی پوتین از تاجیکستان، این کشور خواهان یک جهش بزرگ اقتصادی در همکاری های دوجانبه است.
وی با تاکید بر اینکه روابط با روسیه براساس اصول مشارکت استراتژیک تعریف شده است، گفت روابط با مسکو از اولویت های سیاست خارجی دوشنبه محسوب می شود.
وی گفت دوشنبه به سطح عالی همکاری ها در بخش نظامی و فنی و امور بشردوستانه تاکید می کند و همچنین تمایل دارد نتایج خوبی در زمینه های اقتصادی در بخش های مختلف مانند صنعت تولید برق، اکتشاف معادن و تولیدات صنعتی بدست آورد.
سخنگوی وزارت خارجه تاجیکستان همچنین به پروژه های مشترک همکاری میان دو کشور از قبیل نیروگاه آبی در منطقه رودخانه «وخش»، مشارکت شرکتهای روسی در صنایع سنگ آهن و توسعه زمینه های مختلف دیگر مانند بخش هیدروکربن تاکید کرد.
رئیس جمهور تاجیکستان تاکید کرده است هیچ مشکل حل نشده ای میان دو کشور وجود ندارد و روسیه و تاجیکستان با توجه به منافع دو طرف، چندین موضوع باقی مانده را برطرف خواهند کرد.
یکی از موضوعات مهاجرت نیروی کار تاجیکستان به روسیه است که در گفتگوهای روز جمعه میان دو رئیس جمهور مطرح خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از دوشنبه، پوتین پس از شرکت در مراسم شصتمین سالگرد تولد امامعلی رحمان، دوشنبه را به مقصد مسکو ترک می کند.

۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.