پوردستان:در معرض خطر قرار بگیریم، از اهرم «تنگه هرمز» هم استفاده می‌کنیم/ از تحریم ها خاطره خوشی داریم

 به گزارش خبرآنلاین، با بالا رفتن احتمال انجام دور جدید تحریم ها از سوی غرب، مقامات کشورمان بر حق خود برای اقدامات متقابل تاکید کرده اند.وقتی در حاشیه کنفرانس خبری سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی بعد از پایان مذاکرات مسکو خبرنگاری از او درباره دور جدید تحریم ها پرسید، جلیلی تاکید کرد که « هر رفتاری که غیرسازنده باشد ما نیز پاسخ متناسب با آن را خواهیم داد.»

 منظور جلیلی از «ما نیز پاسخ می دهیم» را حالا فرمانده نیروی زمینی ارتش بیشتر شکافته است. امیر پوردستان در حاشیه حاشیه مراسم تقدیر از جانبازان نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه “آیا در صورت اعمال تحریم‌های شدیدتر بویژه تحریم‌های نفتی از سوی غرب، احتمال دارد که ایران از موقعیت خود در تنگه هرمز استفاده کند؟” گفت: وضع تحریم‌های جدید از سوی کشور‌های استکباری تاثیری در حرکت ما نخواهد داشت ولی اگر شرایطی پیش آید که ملت ایران در معرض خطر قرار گیرد، از همه اهرم‌ها که تنگه هرمز هم یکی از آنهاست، برای دفاع از اقتدارمان استفاده خواهیم کرد.

از تحریم ها خاطره خوشی داریم  

وی درباره تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «ما از تحریم‌ها خاطره خوش داریم»، افزود: تحریم‌ها به جای آنکه محدودکننده باشند، مسیر پیشرفت کشور را هموار کرده‌اند و زمینه رشد استعداد‌های داخلی کشور فراهم شده است. 

قابلیت انجام رزمایش با روسیه و سوریه را داریم ولی فعلا برنامه‌ای نداریم

براساس خبر مخابره شده توسط ایسنا، پوردستان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره برخی اخبار منتشر شده مبنی بر برگزاری رزمایش مشترک میان ایران، روسیه و سوریه نیز اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌ رسمی برای برگزاری رزمایش مشترک با این کشور‌ها نداریم ولی این قابلیت در ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که اگر در این رابطه درخواستی از ستادکل نیروهای مسلح شود، یگان‌های خود را در رزمایش‌ها شرکت دهد.

وی در ادامه، با اشاره به تحولات اخیر سوریه خاطرنشان کرد: استکبار تلاش بسیاری برای به زیر کشیدن حکومت سوریه انجام داد ولی دولت سوریه مسیر خوبی را اتخاذ کرد و توانست در مقابل فشار‌ها ایستادگی کند. دولت سوریه از حالت بحرانی عبور کرده است و در آینده نزدیک تنش‌ها و چالش‌های بوجود آمده در این کشور رنگ خواهد باخت و استکبار نیز دست از فشار‌ها بر‌خواهد داشت.

احتمال برگزاری دو یا سه رزمایش مشترک ارتش و سپاه در سال جاری 

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در پاسخ به پرسشی درباره رزمایش مشترک ارتش و سپاه در سال جاری گفت: هماهنگی‌های لازم در رابطه با این رزمایش انجام شده است و در نیمه دوم سال در یکی از محورهای جنوب‌شرقی کشور برگزار خواهد شد. 

وی درباره امکان برگزاری رزمایش‌های مشترک ارتش و سپاه در بخش‌های دیگر دفاعی کشور، اعلام کرد: رایزنی‌های بسیاری با ستادکل نیروهای مسلح صورت گرفته است تا بیش از یک رزمایش مشترک برگزار شود و بر این اساس، شاید در سال جاری دو یا سه رزمایش مشترک با عزیزانمان در سپاه برگزار کنیم. 

 از دستاوردهای جدید نیروی زمینی در ۳۱ شهریور رونمایی می‌شود

نیروی زمینی ارتش همچنین از رونمایی دستاورد‌های جدید نیروی زمینی ارتش در حوزه دفاع زمینی در ۳۱ شهریورماه امسال خبر داد.

 /۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.