پورشه‌ی ۹۱۱ تازه + عکس

۱۱ام بهمن ،

جک اولسن علاقه‌ی بسیاری به خودروهای پورشه و مخصوصاً مدل‌های ۹۱۱ دارد.

ممتازنیوز: به نظر طبیعی هم می‌رسد چرا که ظاهر این خودرو برای بسیاری از مردم آلمان دوست‌داشتنی است. او با پشتکار بسیار سعی کرده یک مدل ۹۱۱ خاص برای خودش درست کند. مدلی که ترکیبی از بخش‌های مختلف از مدل‌های مختلف قدیمی و تازه پورشه ۹۱۱ است.

جک اولسن برای خودش گاراژی درست کرده و نام آن را گاراژ ۱۲ گیجی گذاشته است. در این گاراژ یک اتومبیل معروف پورشه ۹۱۱ دیده می‌شود که نام آن زیبای سیاه ۲ انتخاب شده است.

 این خودرو از نظر ظاهری شبیه یکی از خودروهای دهه شصت یا هفتاد است که در شهر اشتوتگارت آلمان در رفت و آمد بودند اما در حقیقت تاریخ تولیدی برای آن نمی‌توان مشخص کرد چرا که از ترکیب قطعات خودروهای مختلف تولید در سال‌های ۱۹۶۵ تا ۲۰۰۰ ساخته شده است. بدنه‌ی سبک آن مربوط به سال ۱۹۷۲ است، ترنس‌آکسل از سال ۱۹۷۷ به یادگار مانده، ترمز‌ها بخشی از مدل توربوی ۱۹۸۶ می باشند، موتور ماشین محصول ۱۹۹۵ است و به همین شکل سایر قطعات هم از انواع مدل‌های پورشه انتخاب شده‌اند.

وزن خودرو ۲۴۰۰ پوند معادل ۱۰۸۰ کیلوگرم است و قدرت موتور آن ۲۷۲ اسب بخار می‌باشد. با وجود اینکه قطعات ماشین از انواع مدل‌ها جدا شده‌اند، باز هم این خودرو یک پورشه‌ی خالص است. اولسن می‌گوید: “اگر به این موضوع که چه کاری انجام می‌دهید فکر نکنید، موضوع به شکل بسیار ناگهانی یادتان می‌آید.” بنابراین همیشه حواسش به این موضوع بوده که هدف ساخت یک پورشه‌ی ۹۱۱ خالص است و هیچ وقت سراغ قطعه‌ای از یک خودروی دیگر نرفته است.

اولسن می‌گوید موضوع اصلی این است که یک ماشین برای انجام هر کاری داشته باشیم، بنابراین تصمیم گرفته که در خودروی خودش هر کاری انجام دهد، از رانندگی در اطراف خانه گرفته تا مسیرهای ۷-۱۱ و حتی مسابقات اتوموبیل‌رانی. او بخش‌های ایرو (aero) را هم در خودروی خودش قرار داده و در سمت جلو پیچ کرده و همیشه مشغول بهینه کردن سیستم تعلیق خودروی ۹۱۱ خودش است.

باشگاه خبرنگاران


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.