پورشه ۹۱۸ اسپایدر، مهار ناپذیر پاک +تصاویر

۰۲خردادماه،

ممتازنیوز: جنگ سوپر اسپرتها تازه به جاهای جالب آن نزدیک می گردد. پورشه برای به خاک و خون کشیدن لافراری و مک لارن پی وان، کمر همت بسته و تیغ خود را تیز کرده است.

Porsche 918 Spyder prototype

پورشه ۹۱۸ اسپایدر به نقل از جیمز ایستوود، مدیر تولید پورشه، ترکیبی از پیشرانه هایبریدی ۸۸۷ اسب بخاری و انتقال نیروی الکتریکی به هر چهار چرخ است به گونه ای که آن را قادر می سازد با رقبایی با توان بیش از ۹۰۰ اسب بخار رقابت کند.

۲۰۲۲ Porsche 918 Spyder

۵۰ اسب بخار نیروی بیشتر و ۱۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، سبب شده تا ۹۱۸ اسپایدر در پیست نیوبرگ رینگ، زمان ۷ دقیقه و ۱۴ ثانیه را ثبت کند که بسیار سریعتر از کاررا Gt و ۹۱۱ توربو S می باشد.

۲۰۲۲ Porsche 918 Spyder

پیشرانه V8 با حجم ۴٫۶ لیتر قادر است ۶۰۸ اسب بخار نیرو و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در کنار آن دو موتور الکتریکی هم با توان ۱۵۶ اسب بخار (محور عقب) و ۱۲۹ اسب بخار (روی محور جلو) و در مجموع ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده می گذارند.

۲۰۲۲ Porsche 918 Spyder

با پورشه ۹۱۸ اسپایدر می توان شتاب صفر تا صد ۲٫۸ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد. باله ها و اسپویلرهای فیبر کربنی وظیفه دارند تا در سرعتهای بالا از پرواز این ماشین جلوگیری کرده و آن را به جاده بچسبانند.

شاسی ۳۱۸ به صورت یک تکه و از فیبر کربن ساخته شده و با وجود صرفه جویی در وزن قسمتهای مختلف خودرو با استفاده از ترکیبات پلیمری، هنوز وزن ۱۶۸۵ کیلوگرمی آن نسبت به رقبای ۱۳۰۰ کیلویی، آزار دهنده است. بیشتر این وزن اضافه از ۳۱۲ سلول باتری های لیتیوم یون ناشی می گردد.با این وجود می توان مصرف سوخت شگفت انگیز ۳٫۳ لیتری در هر صد کیلومتر آن را به همراه میزان دی اکسید کربن تولیدی تنها ۷۹ گرم از برتری های آن دانست که پیش از این در هیچ سوپر اسپرتی انتظار نمی رفت.

۲۰۲۲ Porsche 918 Spyder

در هنگام آغاز می توانید یکی از حالتهای حرکت با پیشرانه الکتریکی، هایبریدی، هایبریدی اسپرت، هایبریدی مسابقه ای و هات لپ را انتخاب نمایید. پیش فرض البته همان حالت تمام الکتریکی است که می توان به تنهایی ۲۹ کیلومتر دوام بیاورد. در این حالت شتاب صفر تا صد ۷ ثانیه است. برای شارژ کامل باتری ها از طریق برق خانگی نیاز به ۷ ساعت صبر می باشد. با این حال با استفاده از حالتهای پویاتر، می توان نتایج بسیار بهتری را دریافت کرد.

Porsche 918 Spyder interior

انتقال قدرت از طریق گیربکس هفت سرعته مجهز به سیستم PDK و کلاچ دوبل به محور عقب صورت می گیرد. همانند ۹۱۱ تازه از یک سیستم فرمان دهی به هر چهار چرخ نیز استفاده شده که در سرعتهای پایین، چرخهای عقب را در خلاف جهت چرخهای جلو هدایت می کند که سبب مانور بهتر مخصوصاً برای پارک و دور زدن می گردد. در سرعتهای بالا چرخهای عقب در جهت چرخهای جلو زاویه می گیرند تا به نحو موثری ثبات خودرو بهبود یافته و همانند خودروهای با طول کمتر رفتار نماید. ترمز های این ماشین هم از جنس کربن و سرامیک می باشند که ۱۶ اینچ قطر دارند!پورشه ۹۱۸ اسپایدر در تعداد محدودی و از اوایل ماه سپتامبر تولید خواهد شد و قیمت آن نیز ۸۴۵ هزار دلار خواهد بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. sherko:

    عاشقشم یکی از بهترین ماشین های پورشه است که سرعت تا مرز۳۶۰تا هم میره .لامبورگینی و فراری باید یه فکری به حال خودشون بکنن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.