پورمحمدی:کشمکش‌های ارزی پایان یابد/مشکلات کشور با برنامه‌ریزی رفع می‌شود

purmohammadi7.jpg

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و متناسب با شرایط فعلی کشور هستیم، گفت: اگر برنامه‌ریزی مناسب نداشته باشیم عرصه برای سوء استفاده‌کنندگان و مجال برای تحریم کنندگان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عصر چهارشنبه با حضور در دومین همایش تجلیل از کارآفرینان ماندگار صنعت استان آذربایجان شرقی با اشاره به دهه کرامت و تبریک میلاد فاطمه معصومه(س) و میلاد امام رضا(ع) گفت: این همایش، همایش احترام به تولید، برنامه ریزی، تکریم از تلاش و همت است و باید ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به حادثه زلزله آذربایجان گفت: این حادثه غم انگیز و درد بزرگی بود. کشور ما هم جزو کشورهای آسیب پذیر از نظر بلایای طبیعی است. بحث گسل‌های زلزله در کشور ما جدی است. چون چند زلزله را در دوران مدیرت خود در زمان وزارت کشور پشت سر گذاشتم می‌دانستم زمان زلزله این جا شلوغ است؛ بنابراین سعی کردیم گروه‌های بازرسی را فعال کرده و الآن هم آمده‌ایم بازرسی کنیم تا بدانیم چه کمکی می‌توانیم به زلزله‌زده‌گان و دست‌اندرکاران انجام دهیم.

پورمحمدی با بیان این‌ اعتقاد که کشور در شرایط سختی از لحاظ فشارهای خارجی قرار دارد، گفت: اقتضای این موقعیت این است که همه با هم فکر کرده، به هم اعتماد کرده و دست به دست هم داده و مشکلات کشور را با برنامه‌ریزی، اراده و تلاش و نه صرفا با حرف و شعار رفع کرد. دغدغه‌های امروز ما این است که حرف ها زده می‌شود ولی آنجا که پای عمل می‌آید سست شده و آنجا که باید همگرایی داشته باشیم جا می‌زنیم. الان حوزه اشتغال، مصرف و اقتصاد ما با مشکلات زیادی روبرو شده است. این شرایط نیاز به برنامه‌ریزی‌های متناسب با خودش را دارد که از این جهت کاستی‌هایی داریم.

وی گفت: تحلیل گران هم ناجوانمردانه علیه ما بسیج شده و بسیج می‌شوند. فشارها از جوانب مختلف بر ما تحمیل شده است. ما نیازمند یک برنامه ریزی منسجم و متناسب با این شرایط هستیم تا بتوانیم از تحریم ها عبور کنیم. اگر برنامه ریزی مناسب نداشته باشیم عرصه برای سوء استفاده کنندگان و مجال برای تحریم کنندگان فراهم می‌شود. ما از دو زاویه تحت فشاریم. عده‌ای طمع کارند که این موضوع فساد آور است. اگر این عده مجال پیدا کنند به جامعه خود هم رحم نمی‌کنند؛ آنچه متاسفانه می‌بینیم و شاهدیم. این عده از هیچ چیز پروا نمی‌کنند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که تحریم‌کنندگان هم آمدند ما را از پا در بیاوردند که اگر برای آن تدبیر نکنیم دشمن بر فشارهای خود می‌افزاید، معتقد است: باید برنامه ریزی کرد که البته در این زمینه با گرفتاری و کم کاری مواجه‌ایم.

پورمحمدی با اشاره به مشکلات ارز در کشور گفت: اخیرا در کشور در بازار ارز مشکل به وجود آمد ولی به تصمیم جدی نمی‌رسیم. در این زمینه کشمکش ها و بگو و مگوهایی مشاهده می‌کنیم که حوزه تولید، اشتغال و کارآفرینی از این بابت تحت فشار است. این کشمکش ها باید پایان یابد.

وی خطاب به کارآفرینان و صنعت‌گران ادامه داد: خواهش ما از شما این است که این شرایط را به خوبی درک کرده و تا آنجا که می‌توانید با صرفه جویی و استفاده از روش‌های نوین‌تر فضای تولید را حفظ کنید.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به هدف مراسم یعنی تجلیل از کارآفرینان ماندگار صنعت از سوی جامعه اسلامی کارگران گفت: چند سالی است که این رسم خوب یعنی تقدیر از کارآفرینان و تولید کنندگان از سوی دوستان صورت می‌گیرد. ما هم در حوزه دولتی و اداری باید همت و تلاش کرده تا با برنامه ریزی‌های بهتر و دقیق‌تر این فضا را حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی گفت: آنچه مهم است این که مردم ما در جایگاه بسیار برجسته‌ای از جهت تأثیرگذاری در تاریخ خود و تاریخ جهانی قرار گرفته‌اند. ما باید این فضا را در موقعیتی که قرار داریم خوب احساس کرده و درک کنیم. این موقعیت نه تنها ما را از این مرحله عبور می‌دهد بلکه جایگاه ما را در عرصه جهانی تثبیت خواهد کرد. جهان با مشکلات فراوان و عدیده‌ای روبرو است که شاهد آن هستیم.

پورمحمدی افزود: این سنت تاریخ است که این سختی ها و اوضاع دشوار در چرخش است. مهم آن است که از ظرفیت‌های خود خوب استفاده کنیم. اگر دغدغه داریم و ضعف ها را بیان می‌کنیم به خاطر آن است که از ظرفیت و توان کشور خوب استفاده نمی‌شود. این همایش و جلسات نظیر آن به هماهنگی‌های بیشتر، اندیشه و تفکر قوی تر، برنامه ریزی‌های جدی‌تر کمک می‌کند. باید در سطوح مختلف هماهنگ‌تر عمل کرد تا از این مرحله عبور کنیم.

همچنین در پایان از تعدادی کارآفرین نمونه صنعت استان با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.