پورمحمدی: جامعه‌ای که فقیر است، باعزت نیست/ بیکاری و گرانی مخصوص جامعه ما نیست

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مشکلات اخیر کشور گفت: در مقابل سختی‌ها باید دو کار انجام دهیم؛ اول اینکه ببینیم بستر این مشکل کجا است. چکار کردیم که این مشکل عارض شده است. ممکن است مقداری تنبلی، عدم صرفه جویی، جاه طلبی و رفاه طلبی‌های ما، علت باشد. باید مسئول و مدیر ببینند چه نکردند که این مشکل ایجاد شد. حتی من روحانی باید ببینم که کجا باید متذکر می‌شدم و این کار را نکردم، کجا باید راهنمایی می‌کردم که این مشکل عارض نمی‌شد ولی نکردم. به همین خاطر اگر مشکلی عارض کشور شود به همه مربوط است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در مراسم نماز جمعه شهر قدس شرکت کرد وی گفت: ما در دنیا مطرح کردیم انسان‌ها می‌تواند با اخلاق و مؤمن زندگی کنند. امروز ما ثابت کردیم جوان ما می‌تواند در ماه مبارک رمضان روزه بگیرد، نماز جمعه بیاید و دانشمند هسته‌ای هم بشود. ما نشان دادیم که جوان ما می‌تواند دانشمند باشد و هم در ماه رجب برود در مسجد اعتکاف کند. خدا از ما می‌خواهد هم زندگی خود را آباد کنیم و هم در پی آن آخرت خود باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه جامعه‌ای که فقیر است، باعزت نیست، گفت: جامعه‌ای که گرفتار روزمرِّگی است، نمی‌تواند از حقوق خود دفاع کند. جامعه‌ای که دستش به سوی این و آن دراز باشد، جامه عزیز نیست. خدا می‌فرماید عزت از آن خدا، رسول و مؤمنین است. اگر امروز امت اسلامی عزیز نیست پس ما مؤمن واقعی نیستیم. چرا که مؤمن واقعی عزیز است. در این میان جمهوری اسلامی ایران با عزت و غیرت زندگی کرده و دستش به این و آن دراز نیست. این جامعه، مؤمن است. جامعه مؤمن با قدرت است و از حقوق خود دفاع می‌کند. از ارزش‌ها و ملت خود دفاع کرده و اجازه تجاوز به دشمن نمی‌دهد. شما نشان دادید که به ایمان و اسلام بازگشتید و خدا به ما عزت داد.

وی با اشاره به مجادله انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا درباره ایران گفت: میت رامنی اخیراً مدعی شده است اوباما جلوی جمهوری اسلامی ایران کوتاه آمده است. بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بر سر ایران دعوا است؛ در حالی که یکی لشکرکشی می‌کند دیگری او را متهم می‌کند که تو کوتاه آمدی. داستان غیرت و قدرت شما ملت ایران آنقدر بالا گرفته است که موضع انتخاباتی ابرقدرت جهانی این شده که چگونه با شما معامله کند. چون شما قدرت و عزت را به دست آورده‌اید. به تعبیر اخیر مقام معظم رهبری یک سری واقعیت داریم و یک سری آرمان. نباید به خاطر ضعف‌ها، نقاط قوت را فراموش کنیم و همچنین نباید به خاطر نقاط قوت، نقاط ضعف را فراموش کرد.

 سلامت اداری برقرار شده و اخلاق اداری متحول شود

وی افزود: در مقابل سختی‌ها باید دو کار انجام دهیم؛ اول اینکه ببینیم بستر این مشکل کجا است. چکار کردیم که این مشکل عارض شده است. ممکن است مقداری تنبلی، عدم صرفه جویی، جاه طلبی و رفاه طلبی‌های ما علت باشد. باید مسئول و مدیر هم ببینند چه نکردند که این مشکل ایجاد شد. حتی من روحانی باید ببینم که کجا باید متذکر می‌شدم و این کار را نکردم، کجا باید راهنمایی می‌کردم که این مشکل عارض نمی‌شد ولی نکردم. به همین خاطر اگر مشکلی عارض کشور شود به همه مربوط است. مقام معظم رهبری یک فهرستی برای راهکار مشکلات کشور ارائه دادند که باید در آن‌ها دقت کنیم. باید سلامت اداری برقرار شده و اخلاق اداری متحول شود. از طرقی باید مقداری صرفه جویی کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین تصریح کرد: دشمن از نقاط ضعف سوء استفاده می‌کند. زمان سهمیه بندی بنزین که در وزارت کشور بودم دشمن تهدیدات و تحریم‌های زیادی را مطرح کرد اما ما همان جا نفس دشمن را گرفتیم. با سهمیه بندی بنزین، مصرف کشور از ۷۸ میلیون لیتر به ۵۸ میلیون لیتر و حتی روزی به ۴۶، ۴۷ میلیون لیتر رسیده است. بنابراین باید برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کرد. مردم نیز همکاری می‌کنند. در خصوص سهمیه بندی بنزین ما مشکلات زیادی داشتیم و پیوسته به مردم اطلاع رسانی کرده و اعلام می‌کردیم که این مشکلات حل می‌شود. مردم نیز فوق‌العاده همکاری کردند. مردم نشان دادن که چقدر هوشمند و همراه هستند. مهم این است که با آنان صحبت شده و توجیه شوند.

 صبوری و پایداری در برابر مشکلات

وی با بیان اینکه آغاز سهمیه بندی بنزین ناگهانی و بدون اطلاع قبلی مسئولین صورت گرفته، افزود: درباره این طرح به هیچ کس نگفتم که می‌خواهم این طرح را اجرا کنم. برای اینکه حتی مسئول هم فرصت نداشته باشد احتمالاً بنزین تهیه کند. مردم هم وقتی صداقت را ببینند اعتماد می‌کنند. البته در برخی نقاط پمپ بنزین‌ها آتش زده شد ولی خود مردم کمک کردند و بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری و. . . کمک کردند این مشکلات حل شد. دشمنی که می‌خواست ما را تهدید کند نفس آن گرفته شد. معلوم است که دشمن می‌گردد تا نقطه ضعف ما را بشناسد تا از طریق این رخنه‌ها ضربه بزند. بنابراین باید صرفه جویی کنیم. مقداری امکانات ما محدود است. ولی من مسئول هم باید صرفه جویی کنم. باید جلوی بریز و بپاش‌ها از سوی مسئولین گرفته شود تا مردم هم صرفه جویی کنند. مسئولین باید در برابر مشکل جامعه وظیفه خود را انجام داده و مردم هم خویشتن داری و صبوری انجام دهند. این یک درخواست دوجانبه است. اگر ما صبوری و پایداری به خرج دهیم نقشه دشمن عملی نخواهد شد.

پورمحمدی با اشاره به بیکاری و گرانی گفت: مشکلات صرفاً مخصوص جامعه ما نیست. دشمن هم دچار مشکل است. این طور نیست که همه در فراوانی ولی ما در مشکل باشیم. این طور نیست که دشمن همیشه در نعمت باشد.

 ۴۵۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.