پورمقدم: هندبال ساحلی حرکتی لاک پشتی دارد

۲۷خردادماه،

مسئول کمیته هندبال ساحلی گفت: هندبال ساحلی حرکتی لاک پشتی دارد و دلیل آن هم نبود اسپانسر قوی و اعتبارات لازم است.

علی اصغر پورمقدم در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: این ورزش سابقه زیادی در کشورمان ندارد و اما با این وجود به خاطر نبود اعتبارات لازم و اسپانسرهای قوی که از آن حمایت کنند، حرکت لاک پشتی دارد و کند رو به جلو می رود.

مسئول کمیته هندبال ساحلی تصریح کرد: نزدیک به ۱۱ سال است که هندبال ساحلی در ایران فعالیت می شود، در اوایل کار شرایط خوبی داشت و آن هم به خاطر حمایت اسپانسرها بود و مقام هایی نظیر دومی آسیا و چهارمی جهان در رقابت های جهانی اسپانیا در سال ۹۶ دارد.

پورمقدم در ادامه گفت: برای اولین بار مسابقات قهرمانی جوانان کشور را در آبان سال جاری در یکی از استان های جنوبی برگزار خواهیم کرد تا در کنار رقابت های قهرمانی کشور و بزرگسالان در این رده نیز مسابقه ای داشته باشیم که هم اکنون در حال رایزنی هستیم.

مسئول کمیته داوران گفت: بعد از نزدیک به ۲۰ سال سمینار ناظران و داوران هندبال را طی روزهای ۸ – ۷ خرداد سال جاری در سبزوار برگزار کردیم که در آن ۶۰ داور و ۲۵ ناظر حضور داشتند.

وی گفت: در این نشست جدیدترین قوانین داوری هندبال مورد بررسی قرار گرفت و فیلم هایی از مسابقات جهانی به نمایش درآمد و از داوران تست آمادگی جسمانی با استانداردهای جهانی صورت گرفت.

پورمقدم افزود: همچنین از ابتدای سال جاری معوقات داوران در حال پرداخت است مقدار بیشتری از آن داده شده است و مقدار کم دیگری باقی مانده طی یکی دو هفته دیگر پرداخت خواهد شد.

وی تأکید کرد: داوران قشر زحمتکش هندبال می باشند که با وجود کم و کاستی ها داوری می پردازند و باید به آن ها توجه بیشتری شود ما نیز در حد توان در خدمت آن ها هستیم و درپی حل مشکلاتشان می باشیم.

پورمقدم در پایان خاطرنشان کرد: هندبال ورزش جهانی است و در ایران نیز طرفداران زیادی دارد امیدوارم روزی فرا برسد که مشکلاتی در این ورزش نداشته باشیم و جزء تیم های مطرح دنیا باشیم./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.