پورولی: «آواز ابابیل» اولین رمان سیاسی ادبیات انقلاب است

مجید پورولی کلشتری، بعدازظهر روز یکشنبه ۱۱ تیر با حضور در خبرگزاری مهر از انتشار رمان تازه خود با عنوان «آواز ابابیل» خبر داد و گفت: این رمان را چهار سال پیش به پایان رساندم و پس از ۱۷ بار بازنویسی سرانجام موسسه فرهنگی شهرستان ادب بعد از یک سال و نیم منتشرش کرد.

وی ادامه داد: این رمان داستان آرمان‌های انقلاب اسلامی است که از سوی ما به فراموشی سپرده شده است و من هم مدعی هستم با نوشتن این رمان اولین رمان سیاسی در حوزه ادبیات داستانی انقلاب اسلامی را نوشته‌ام. رمانی که هیچ کس حاضر نشد در چهار سال گذشته منتشرش کند و حتی علی‌محمد مودب، مدیر شهرستان ادب هم که این کتاب را از من گرفت و پذیرفت که در موسسه‌اش آن را چاپ کند، بارها می‌گفت که این کتاب سیاه است و امکان انتشار ندارد.

وی درباره داستان این رمان نیز گفت: داستان این رمان به زندگی رزمنده‌ای بازمی‌گردد که در عملیات کربلای پنج به نوعی مجروح شده و حافظه‌اش را از دست می‌دهد. او توسط یک خانواده کرد نگهداری می‌شود تا اینکه ۲۰ سال پس از جنگ حافظه‌اش را به دست می‌آورد و دوباره به شهرش باز می‌گردد. شهری که در آن او را مرده می‌پندارند و همرزمانش نیز هر یک به نوعی در آن به انحراف از انقلاب اسلامی کشیده‌اند.

به گفته این نویسنده، زندگی برخی هنرمندان و نویسندگان مطرود انقلاب اسلامی مانند محسن مخملباف و اکبر گنجی و ماجرای استحاله فکری آنها در این رمان و در قالب همرزمان این رزمنده بازسازی شده است.

پورولی همچنین تاکید کرد: «آواز ابابیل» هشدار من به یاران انقلاب اسلامی درباره به فراموشی سپرده شدن آرمان‌های آن است. آرمان‌هایی که روز به روز در حال کمرنگ‌تر شدن است و من با نوشتن این کتاب تنها به تکلیفی عمل کردم که به اعتقاد خودم برگردنم بود و باید انجام می‌شد.

«آواز ابابیل» را موسسه فرهنگی شهرستان ادب با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

مشروح گفتگوی مهر با پورولی کلشتری به زودی منتشر خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.