پوسترهای آسمانی در تهران به نمایش گذاشته می شوند

دوشنبه ۱۲ تیر – ۰۳:۱۶:۵۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

دبیر جشنواره پوسترهای آسمانی اعلام کرد، پوسترهایی که به نمایشگاه راه پیدا می کنند درفضاهای تبلیغاتی شهری و بیلبوردهای سطح شهر تهران به نمایش گذاشته می‌شود.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، ” کیانوش غریب پور” دبیر جشنواره در این باره گفت، این پوسترها چون درفضای شهری نصب می شوند، باید از ویژگی های تابلوهای شهری پیروی کنند و چون ساکنان شهر تهران با فرهنگ های مختلف دراین شهر اقامت دارند، پوسترها باید با دانش بصری و فرهنگی شهروندان همخوان باشند.
جشنواره‌ی عکس و پوستر شهر آسمان برای طراحی پوسترهایی با موضوع ماه مبارک رمضان، و دیگر موضوع‌های مرتبط مانند فضاهای معنوی و روحانی، غبار روبی مساجد، مناسبت های مذهبی از جمله شهادت حضرت علی (ع)، میلاد امام حسن مجتبی (ع) و مراسم لیالی قدر از سوی سازمان زیباسازی شهرتهران برنامه‌ریزی شده است. در حاشیه‌ی این جشنواره، یک کارگاه آموزشی نیز با حضور یکی از طراحان نامدار گرافیک ایران برگزار می شود.
به گفته غریب‌پور، متاسفانه شهر تهران از فقر تصویری رنج می برد و حضوربزرگان گرافیک ایران و تداوم برگزاری جشنواره‌هایی از این دست می تواند موجب آشنایی مردم با گرافیک شهری شود و به مرور زمینه ارتقا گرافیک شهری را نیز بوجود آورد.
غریب پور افزود: «جشنواره پوسترهای آسمانی با هدف مشارکت طراحان صاحب سبک و کشف استعدادهای جوان راه اندازی شده و هیچ محدودیت سنی برای شرکت کنند گان درنظرگرفته نشده است وهر طراح می تواند حداکثربا ارسال پنج پوستر دراین جشنواره شرکت کند».
پوسترهای برگزیده همزمان با ماه مبارک رمضان در یکی از گالری های تهران به نمایش گذاشته می‌شوند.جشنواره پوسترهای آسمانی پنج برگزیده اصلی و یک برگزیده‌ی استعداد جوان داشته و به برگزیدگان جوایز نقدی اهدا می شود.
همچنین مقرر شده است که پوسترهای برگزیده جشنواره درقالب کتابی از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران منتشر شوند.
فرزاد ادیبی، پریسا تشکری، بیژن صفوری، کیانوش غریب پور و مجید کاشانی داوری آثاربخش گرافیک جشنواره پوسترهای آسمانی را بر عهده دارند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۲۱۵۱۶۵۰۲۵۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.