پوسترهایی از جنس برتولت برشت˝ به نمایش در می‌آیند

۰۹م اسفند ،

نمایشگاه پوسترهای هنرجویان رشته گرافیک هنرستان تجسمی پسران که براساس نمایشنامه‌های برتولت برشت طراحی شده‌اند؛ دهم اسفندماه در گالری داریوش شریف آبادی هنرستان پسران به نمایش در می آیند.

فرشید پارسی کیا گرافیست و مدرس هنرستان تجسمی‌پسران با علام این خبر به خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین گفت:همواره در چندسالی که در هنرستان تجسمی‌پسران در رشته گرافیک تدریس می‌کنم یکی از کارهایی که هنرجویان سال سوم باید ارائه کنند؛ طراحی پوسترتئاتر است. برهمین اساس آثار یکی از نمایشنامه نویسان مطرح را انتخاب می‌کنم و برهمان اساس هنرجویان اقدام به طراحی پوستر می‌کنند.

وی افزود: سال قبل هنرجویان پوسترهای براساس نمایشنامه‌های چخوف طراحی کردند و امسال نیز بر روی نمایشنامه‌های برتولد برشت کار کردیم وهنرجویانی که روز اول هیچ شناختی از برشت نداشتند با مطالعه آثار او ۵۰ پوسترطراحی کردند.

به گفته این مدرس هنرستان تجسمی‌پسران؛ هر کدام از هنرجویان برای این نمایشگاه دو یا سه پوستر طراحی کرده اند .

در این نمایشگاه آثاری از سپهر ابوالحسینی، محمد حسین افراخته، امیر محمد بکیان، حسین پاکروان، ایمان خوش نیت، رضا چاوشی، یاشار جوانشیر، رضا رمضانلو، میلاد فداکار، حمیدرضا قراگوزلو، امیر علی کاظمی‌پور، امیرحسن مهاجران زاده
محمدحسین ماهرنیا، کیارش محمد باقر، دادیار مهرانی، ایمان میرزا باقری و ابوالفضل نورالهی به نمایش درمی‌آیند.

طراحی پوستر این نمایشگاه را محمد حسین ماهر نیا و میلاد فداکار برعهده داشته‌اند.

پوسترهای این نمایشگاه در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ و ۵۰ در ۷۰ است و تمام این آثار پس از نمایش در گنجینه هنرستان تجسمی‌ پسران نگهداری خواهند شد.

به گفته پارسی کیا در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه امیرمحمد بکیان، حمیدرضا قراگوزلو وسپهر ابوالحسینی به اجرای موسیقی زنده خواهند پرداخت. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ۱۶ روز پنج شنبه ۱۰ اسفندماه برگزارشده است و این نمایشگاه تا ۱۴ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

گالری داریوش شریف آبادی هر روز از ساعت ۹ الی ۱۸ میزبان بازدید کنندگان این نمایشگاه خواهد بود.

این گالری واقع درخیابان انقلاب ، پیچ شمیران ، خیابان نورمحمدی هنرستان هنرهای زیبای پسران واقع شده است.

انتهای پیام/۳۲/۳۱
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.