پوسترهای طرفداران سارنایف‌ در چچن بالا رفت

۱۶اردیبهشت،

پوسترهایی که بیانگر حمایت از متهمان بمب‌گذاری ماه قبل میلادی در ماراتن بوستون می باشند، در “گروزنی”، مرکز چچن بر روی دیوارها نصب شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه هندوستان تایمز، هنوز مشخص نیست چه کسی در پشت پرده نصب این پوسترها که “جوهر سارنایف”، مظنون بمب‌گذاری را بی‌گناه اعلام می‌کند، وجود دارد.

این پوسترها تصاویر سارنایف (جوهر) و مادرش زبیده را نشان می‌دهند و در بردارنده درخواستی برای اهدای کمک اینترنتی می باشند.

ساکنین گروزنی گفتند، نصب پوسترها به احتمال بسیار از جانب شخصی است که سعی دارد از بمب‌گذاری ماراتن بوستون پول به دست بیاورد.

تیمورلنگ، برادر بزرگ جوهر، دیگر مظنون بمب‌گذاری ‌سه روز پس از بمب‌گذاری ۱۵ آوریل در جریان درگیری با پلیس کشته شد؛ بمب‌گذاری ۱۵ آوریل سبب کشته شدن سه نفر و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن شد.

در همین حال بی‌بی‌سی به نقل از خبرگزاری اینترفاکس روسیه اعلام کرده، بروشورهای حامیان سارنایف در بیشکک، پایتخت قرقیزستان هم دیده شدند.

بر روی پوسترهای اخیر در گروزنی نوشته شده است: این جوهر سارنایف، جوان ۱۹ ساله است که متهم به حمله تروریستی در بوستون شده، اما همان طور که بسیار‌ها می‌دانند این یک اتهام بی‌پایه و اساس است و هیچ شواهدی علیه او وجود ندارد. او هم اکنون در وضعیت حادی در بیمارستان زندان به سر می‌برد. او احتیاج به کمک پزشکی و قانونی دارد. پدر و مادر جوهر از شما تقاضای کمک دارند، آنها از شما می‌خواهند برای پسرشان که آنها نمی‌توانند او را از دست دهند، پول جمع کنید. این در حالی است که آنها تاکنون پسر بزرگترشان را ظالمانه و غیر منصفانه از دست داده‌اند. ما از هر کمکی از جانب شما سپاس‌گزاری می‌کنیم؛ به خاطر خدا بی‌تفاوت نباشید.

این پیام در بردارنده شماره‌ای برای سیستم پرداخت اینترنتی روسیه “کی وی والت” و آدرس خانواده سارنایف در شبکه اجتماعی “وکونتاکته” است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.