پوستر اردوغان و داوداوغلو رکورددار گینس شد

روز شنبه ۳۰ مه، یک پوستر بسیار بزرگ ۴۷۰۹ متر مربعی حاوی تصاویر رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه و احمد داود اوغلو، نخست وزیر وی در کنار هم که توسط حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه آماده شده بود، در شهر استانبول به نمایش در آمد.

این پوستر در جریان یک تجمع با حضور اردوغان و داود اوغلو در میدان “ینیکاپی” شهر استانبول به منظور گرامی‌داشت پانصدوشصت‌ودومین سالگرد فتح استانبول به دست امپراطوری عثمانی به نمایش گذاشته شد. زیر این پوستر بزرگ حاوی تصاویر اردوغان و داود اوغلو، این شعار نوشته شده بود: مردم برای ما کافی هستند.

http://images.khabaronline.ir/images/2015/5/15-5-31-193971433083318750_aa4.jpg

برای آنکه این پوستر رسما رکورد گسترده‌ترین پوستر جهان را بشکند، ابتدا روز ۲۹ مه طی مراسمی با حضور حدودا ۱۰۰ نفر در میدان ینیکاپی برای نخستین بار رونمایی شد و مقامات گینس اقدامات لازم را برای ثبت این رکورد انجام دادند.

شیدا سوباشو گمیجی، نماینده گینس در ترکیه به خبرنگاران گفت که پیش از این، هند رکورد بزرگترین پوستر جهان را با یک پوستر ۳۳۶۱ متر مربعی که در سال ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته شده بود، در اختیار داشت.

گمیجی با تایید اینکه پوستر حاوی تصاویر اردوغان و داود اوغلو ۴۷۰۹ متر مربع است، گواهی این رکورد را به عمر فاروق بشلی، رییس اداره استانی تبلیغات و رسانه شهر استانبول وابسته به حزب عدالت و توسعه و همچنین گوخان یوجل، مدیر دفتر دیجیتال ترکیه جدید، تقدیم کرد.

ایسنا

نوشته پوستر اردوغان و داوداوغلو رکورددار گینس شد اولین بار در اخبار روز ایران پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.