پوستین دوز در گفتگو با سایت دولت: نقشه پیشرفت همه جانبه صنعت مس تدوین می شود

پوستین دوز در گفتگو با سایت دولت: نقشه پیشرفت همه جانبه صنعت مس تدوین می شود

به گزارش شبکه ایران مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران حضور فعال و موثر صنعت مس در بازار سرمایه و کسب و کار کشور را بخشی از رسالت‌های ملی این شرکت دانست و خاطرنشان کرد: به دنبال تدوین برنامه های بلند مدت و نقشه پیشرفت همه جانبه در صنعت مس هستیم.
نعمت الله پوستین دوز در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت، صنعت مس را با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فناوری های نوین، دارای اهمیت راهبردی خواند و اظهار داشت: تکنولوژی های نوین و سبک جدید زندگی بشر امروزی میزان مصرف مس و فراورده های آن را تحت تاثیر و سیطره خود قرار داده و کاربرد آن روز به روز رو در حال افزایش است.
وی با یادآوری محدودیت منابع معدنی مس در دنیا و افزایش نیاز و تقاضای بازار نسبت به استخراج و تولید محصولات مرتبط با این فلز گفت:‌ ضروری است تا این صنعت بیش از گذشته مورد توجه مجموعه دولت قرار گیرد و مساعدت های قانونی و حمایتی بیشتری برای این صنعت در نظر گرفته شود.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین خواستار شناسایی این صنعت به عنوان یک صنعت استراتژیک و تاثیرگذار از سوی دولت و مجلس شد و ادامه داد: صنعت مس در ترازهای پرداختی و مبادلات بین کشورها باید به عنوان یک صنعت پایه و اساسی مدنظر قرار گیرد.
پوستین دوز با اشاره به لزوم گسترش و تقویت زیرساخت های لازم برای حمایت قانونی و همه جانبه از این صنعت در کشور تصریح کرد: با توجه جدی و موثر به این صنعت، صنایع پایین دستی مرتبط می توانند رشد چشمگیری پیدا کرده و در افزایش اشتغال و همچنین ایجاد ارزش افزوده نقش جدی و فعالی ایفا خواهند کرد.
وی حضور فعال و موثر صنعت مس در بازار سرمایه و کسب و کار کشور را بخشی از رسالت‌های ملی این شرکت دانست و خاطرنشان کرد: به دنبال تدوین برنامه های بلند مدت و نقشه پیشرفت همه جانبه در صنعت مس هستیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به افزایش جذب سرمایه گذاری های خارجی و مشارکت شرکت های بزرگ صاحب تکنولوژی های برتر در این صنعت تصریح کرد: پیش بینی ما این است که می توان پس از تدوین نقشه راه و عمل به آن، همه صنایع پایین دستی و ‌جانبی مرتبط با این صنعت را به شکل قابل ملاحظه ای ارتقا خواهد یافت.


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.