پوسیدگی دندان؛ اپیدمی خاموش

۰۳م آذر ،

پوسیدگی دندان شایع ترین عامل تخریب دندان است ،که صرفاً توسط معاینه دندانپزشک تشخیص داده می گردد.

دکتر حسین حصاری دندانپزشک با اشاره به این که بیماری های دهان و دندان در کشور بسیار شایع است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اکثر پوسیدگی ها در سنین زیر ۶ سال رخ می دهد به طوری که کودکان در سن ۳ سالگی دو دندان خراب و در ۶ سالگی پنج دندان خراب دارند و هنگامی که به ۱۲ سالگی می رسد دو دندان دائمی پوسیده شده در دهان خود دارند.

وی تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد باید سن از دست دادن دندان را افزایش داد و این امر تنها با رعایت بهداشت دهان دندان ، مراقبت های دوره ای و کنترل فلوراید و جذب آن توسط بدن امکان پذیر می گردد.

 روند پوسیدگی دندان دینامیک و پویاست

استادیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران در ادامه بیان داشت:چنان چه مراقبت های دندانپزشکی به موقع و کنترل شده نباشد شدت و شیوع انواع بیماری های دهان و دندان افزایش پیدا می کند.

وی تاکید کرد: اشخاص نباید به سبب عدم رعایت بهداشت مناسب وارد سیکل و درمان های متعدد دندانپزشکی و هزینه های سرسام آور آن شوند.

دکتر حصاری با اشاره به این که پوسیدگی دندان یا همان اپیدمی خاموش تنها توسط دندانپزشک تشخیص داده می گردد اذعان داشت: چگونگی آغاز و تشدید پوسیدگی و هم چنین عوارضی که در بدن ایجاد می کند کاملاً نامشخص است لذا اشخاص باید مراجعات مکرری به دندانپزشک جهت اطمینان از سلامت دندان های خود داشته باشند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.