پوشش اینترنتی المپیک

جام جم آنلاین: با گذشت چند روز از المپیک، مدیران آی‌تی و صاحبان مشاغل باز هم از پخش اینترنتی مسابقات المپیک ابراز نگرانی کردند؛ چرا که ساعت برگزاری مسابقات با ساعات کاری در کشورهای آمریکایی مقارن است، برخی شرکت‌ها دسترسی کارمندان به وب‌سایت‌ها و سرویس‌های پخش این مسابقات را مسدود کردند.

این مساله سال ۲۰۱۲ بسیار بیشتر از سال ۲۰۰۸ و المپیک پکن خود را نشان می‌دهد، چرا که ضریب نفوذ تلفن‌ها و دستگاه‌های هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت و پخش مدیا بسیار بالا رفته است.

در زمان المپیک پکن، آیفون تنها یک سال عمر داشت و آیپد و اسمارت‌فون‌های اندرویدی هنوز متولد نشده بودند. تمام این دستگاه‌ها به لطف برنامه‌های نصب شده، امروزه قابلیت انتقال تصاویر را دارند.

برای صاحبان مشاغل و مدیرانی که مستقیما هزینه اینترنت مصرفی اسمارت‌فون‌های کارمندان خود را پرداخت می‌کنند، نگرانی بزرگی شکل گرفته است که می‌تواند حتی باعث قطعی اینترنت شود البته کارشناسان BYOD معتقدند با اعمال سیاست‌های جدید می‌توان جلوی مشکلات زیادی را گرفت.

تام امبرگی، مدیر اطلاعاتی شهر ولینگتون معتقد است با اعمال سیاستی ساده همچون پرداخت‌نکردن هزینه داده‌های استفاده شده توسط فرد، می‌توان بخش عمده‌ای از مشکلات را خنثی کرد. وی همچنین گفت، ما با ارسال پیغامی دوستانه و البته جدی اعلام کردیم که استفاده بیش از حد از اینترنت برای تماشای مسابقات المپیک در ساعات کاری به جریمه منجر می‌شود.

یکی از شرکت‌هایی که در زمینه مدیریت هزینه‌های مخابراتی فعالیت می‌کند، tangoe است. دانیل رودیچ، معاون مسئول هزینه‌های در لحظه تنگو معتقد است المپیک می‌تواند ۵ تا ۱۰ درصد افزایش هزینه برای شرکت‌ها و کاربران به‌همراه داشته باشد.

رودیچ معتقد است شرکت‌ها باید مراقب کارمندانی که خارج از کشور به سر می‌‌برند، باشند. مثلا یکی از کارمندان به‌تنهایی ۳۰هزار دلار هزینه به شرکت تحمیل کرد، چرا که در خارج از کشور از نرم‌افزاری استفاده می‌کرد که لحظه به لحظه از مسابقات گزارش می‌داد.

فرد دیگری نیز با دانلود یکی از سریال‌ها در تبلتش، ۱۷۵هزار دلار به شرکت خود ضرر زد، چرا که به کشوری رفته بود که فاقد تلویزیون انگلیسی زبان بود.

بیشتر شرکت‌ها برای المپیک خود را آماده کرده‌اند و کارشناسانی را به‌کار گرفته‌اند که شبیه نگهداری از زندانی‌های خطرناک، مدام رفت و آمد دیتا را در نظر داشته باشند.

برخی شرکت‌های دیگر البته، از خود فناوری برای جلوگیری از مشکلات استفاده کرده‌اند. پرکین المر، شرکتی است که ابزارهای پزشکی می‌سازد و با بهره گیری از QoS، توانسته اولویت بسیار پایینی به استفاده از اینترنت بدهد تا حتی در صورت تماشای مسابقات المپیک از روی وب، برنامه‌های مهم در شبکه‌شان از کار نیفتد.(جام جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.