پوشش بیمه شخص ثالث را کامل کنید

۱۶م اسفند ،

بینا- رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه جدول تعیین حق بیمه های دریافتی در رشته شخص ثالث به شرکت های بیمه ابلاغ شده است ، از شهروندان خواست حتما پیش از آغاز سال تازه ، پوشش های بیمه ای را تکمیل کنند.
به گزارش بینا، سید محمد کریمی افزود: نرخ دیه در سال تازه از سوی قوه قضاییه اعلام شده و با توجه به تغییر نرخ دیه، طبیعی است که تعرفه بیمه نامه شخص ثالث نیز تغییر پیدا کند.
وی بر ضرورت تهیه الحاقیه بیمه شخص ثالث بیمه گذاران تاکید کرد و افزود: مردم باید پیش از آغاز سال از کامل بودن پوشش های بیمه ای خود به ویژه در ماه های حرام اطمینان حاصل کنند تا دچار مشکل نشوند ، چون پوشش کامل بیمه ای در سال آینده یکصد و پنجاه و دو میلیون تومان است.
کریمی ، تغییرات اعمال شده در جدول تعرفه بیمه نامه شخص ثالث را متناسب با تغییر نرخ دیه دانست و افزود: خوشبختانه بر اساس تعامل سازنده شرکت های بیمه با بیمه مرکزی و احترام آنان به حقوق بیمه گذاران ، پوشش های بیمه ای شخص ثالث با ده درصد تخفیف ارائه می گردد.
وی به ضریب بالای خسارت در رشته بیمه شخص ثالث تاکید کرد و گفت: صدور بیمه نامه های شخص ثالث برای شرکت های بیمه سودآور نیست و با این وجود برای رضایت خاطر بیمه گذاران ، تخفیف قابل توجهی برای این نوع بیمه نامه در نظر گرفته شده است.
رئیس کل بیمه مرکزی به روز رسانی نرخ بیمه ها را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و از بیمه گذاران خواست برای تکمیل پوشش بیمه ای خود در رشته های مختلف از جمله بیمه بدنه ، تعجیل کنند.
بنا بر این گزارش بیمه مرکزی حداکثر حق بیمه سالانه بیمه اجباری شخص ثالث انواع وسیله نقلیه موتوری را در سال بر اساس نرخ اعلام دیه از جانب قوه قضاییه تعیین و به شرکتهای بیمه ابلاغ کرده است.
سید محمد کریمی امروز با تاکید بر اینکه همه شرکت های بیمه موظفند بر اساس نرخ نامه ای که به انها ابلاغ شده است ، خدمات بیمه ای خود را ارائه کنند ، گفت : بر اساس نرخ نامه تازه ، وسایل نقلیه موتوری به پنج گروه خودروهای سواری ، موتورسیکلت ، خودروهای بارکش ، خودروهای عمومی و دیگر خودروها تقسیم شده که نرخ فروش بیمه نامه انها به این شرح است :

:::::: خودروهای سواری
– خودروهای کمتر از چهار سیلندر ۵ میلیون و ۴۷ هزار و ۹۲۰ ریال
– پیکان ، پراید و سپند ۵ میلیون و۹۵۹ هزار و ۳۵۰ ریال
– سایر چهار سیلندرها ۷ میلیون و ۱۱ هزار ریال
– بیش از چهار سیلندر ۷ میلیون و ۸۵۲ هزار و۳۲۰ ریال.
بر اساس نرخ نامه بیمه مرکزی مبلغ حق بیمه برای وسایل نقلیه سواری با کاربری آژانس ، تاکسی ، کرایه و مسافر کش شخصی داخل شهری ۲۰درصد و سواری کرایه و مسافرکش شخصی برون شهری ۳۵ درصد بیشتر از حق بیمه سواری مشابه است.

::::: موتورسیکلت
– موتورسیکلت گازی یک میلیون و۲۶۱ هزار و ۹۸۰ ریال
– موتورسیکلت یک سیلندر یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۴۲۰ ریال
– موتورسیکلت دوسیلندر به بالا یک میلیون و ۶۸۲ هزار و ۶۴۰ ریال
– دنده ای دارای سه چرخ یک میلیون و ۸۲۲ هزار و ۸۶۰ ریال

:::::: خودروهای بارکش
– تا یک تن ۶ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۶۸۰ ریال
– یک تا سه تن ۷ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۶۶۰ ریال
– سه تا پنج تن ۹ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۷۴۰ ریال
– پنج تا ۱۰ تن ۱۲ میلیون و ۵۸ هزار و ۹۲۰ ریال
– ۱۰ تا ۲۰ تن ۱۴ میلیون و ۲۲ هزار ریال
– بیش از ۲۰ تن ۱۴ میلیون و۸۶۳ هزار و ۳۲۰ ریال.

در نرخ نامه تازه بیمه مرکزی امده است در صورتی که وسیله نقلیه باری برای حمل مواد منفجره استفاده شود پنجاه درصد اضافه می گردد و چنانچه برای حمل سوخت استفاده شود ۲۵ درصد به حق بیمه مربوط اضافه می گردد.

::::: خودروهای عمومی
– با ظرفیت ۷ نفر با احتساب راننده ۱۴ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۶۰ ریال
– با ظرفیت۹ نفر با احتساب راننده ۱۴ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۳۲۰ ریال
– ون با ظرفیت۱۰نفر با راننده ۱۵ میلیون و ۷۳ هزار و ۶۵۰ ریال
– مینی بوس ۱۶ نفری با راننده ۱۸ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۴۰ ریال
– مینی بوس ۲۱ نفری با راننده ۱۹ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۱۴۰ ریال
– اتوبوس۲۷ نفری با راننده وکمک ۲۸ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۴۴۰ ریال
– اتوبوس۴۰نفری با راننده و کمک ۳۵ میلیون و ۶۱۵ هزار و۸۸۰ ریال
– اتوبوس۴۴نفری با راننده و کمک ۳۷ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۴۰۰ریال.

بر اساس اعلام بیمه مرکزی رانندگان با احتیاط از تخفیف های ویژه ای متناسب با مدتی که از حق بیمه خود استفاده نکرده اند، برخوردار می شوند که این تخفیف برای سال دوم ۱۰ درصد ، سال سوم ۱۵ درصد، سال چهارم ۲۰درصد ، سال پنجم ۳۰ درصد ، سال ششم ۴۰ درصد ، سال هفتم ۵۰ درصد ، سال هشتم ۶۰ درصد و سال نهم و بعد از ان ۷۰ درصد خواهد بود.
در نرخ نامه تازه بیمه مرکزی با اشاره به اینکه از رانندگان اتفاق ساز و خطر افرین نیز حق بیمه بیشتری دریافت می گردد، امده است : بیمه گر موظف است هنگام صدور بیمه نامه به ازای هر بار تخلف اتفاق ساز وسیله نقلیه که طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی در دوره یک ساله قبل از صدور بیمه نامه صورت گرفته باشد ، دو درصد و در مجموع ۱۶ درصد به حق بیمه مربوط اضافه کند.
همچنین حداکثر حق بیمه پوشش حوادث راننده برای خودروهای سواری ۴۵۶ هزار ریال ، اتوبوس و بارکش یک میلیون و ۵۲۰ هزار ریال و موتورسیکلت ۳۸۰ هزار ریال است که به بیمه نامه شخص ثالث اضافه می گردد.
بر اساس قانون به حق بیمه هر وسیله نقلیه مبلغ مقرر مالیات بر ارزش افزوده اضافه می گردد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.