پوشش بیمه‌ای ۲۰۰ داروی ضد سرطان و بیماری های صعب العلاج

وزیر بهداشت خبر داد

دستجردی گفت: باتوجه به سفرهای استانی ۷۸۳ تخت بیمارستانی در دست ساخت و مطالعه است و ۸۴۴ تخت بیمارستانی بهره برداری شد.

به گزارش سرویس اجتمعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با این سفرها رفع محرومیت و استقرار عدالت در بخش های مختلف به ویژه سلامت اعمال شده است.

وی با بیان این‌که استان گلستان جزو استان‌هایی است که خدمات بزرگی در زمینه سلامت در آن انجام شده است، گفت: باتوجه به سفرهای استانی ۷۸۳ تخت بیمارستانی در دست ساخت و مطالعه است و ۸۴۴ تخت بیمارستانی بهره برداری شد.
 
وحیددستجردی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۵۵ خانه بهداشت در استان گلستان به بهره برداری رسید، ادامه داد: از این تعداد ۱۲۵ خانه بهداشت پارسال افتتاح شد.

وی افزود: جشن تکمیل خانه های بهداشت را در آینده ای نزدیک در سراسر کشور برگزار خواهیم کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۱۹ مرکز بهداشتی درمانی در استان گلستان به بهره برداری رسیده است ، گفت: سه مرکز بهداشتی و درمانی هم اکنون در این استان در حال ساخت است و دو دانشکده پیراپزشکی و پرستاری نیز به بهره برداری رسید و دانشکده داروسازی هم در حال ساخت است.

وحیددستجردی افزود: ۱۰۰ دستگاه آمبولانس تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان شده است.

وی به برخی طرح های بیمارستانی و بهداشتی بهره برداری شده و در حال ساخت در استان گلستان اشاره و اضافه کرد: با دستور ریاست جمهور برخی طرح های بهداشتی و سلامت به عنوان طرح های quotation mark مهر ماندگار quotation mark معرفی شده اند که باید تا پایان دولت دهم به بهره برداری برسد.

وحیددستجردی با بیان این‌که بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی شهید صیاد شیرازی امروز در استان گلستان افتتاح می‌شود، گفت: این بیمارستان با ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در ۲۲ هزار متر زیربنا و ۵ طبقه ساخته شده و بیمارستان مهمی برای آموزش علوم پزشکی است که امکانات خوبی دارد و خدمات آموزشی درمانی ارائه می‌دهد.

پوشش بیمه‌ای ام.اس افزایش می‌یابد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به تدابیر نسخه جدید برنامه پزشک خانواده برای پوشش و درمان بیماری‌ها، از اقدامات در دست انجام برای راه‌اندازی سامانه بیماری ام.اس در کشور خبر داد. 

مرضیه وحید دستجردی درباره امکانات نسخه جدید برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع برای بیماران خاص، گفت: در برنامه پزشک خانواده باید برای تمام بیماری‌ها از جمله بیماران خاص اقدامات لازم صورت گیرد که تدابیر مربوط به این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به عنوان مثال سامانه‌ای برای بیماری «ام .اس» در حال فراهم شدن است تا پوشش بیمه‌ای در این بیماری افزایش یابد مانند اقدامی که در مورد داروی «هرسپتین» برای درمان بیماری سرطان سینه انجام شد.

به گفته وزیر بهداشت، داروی هرسپتین پیش از این حداقل ۵۰ میلیون تومان هزینه به بیمار تحمیل می‌کرد که با پروتکل‌های جدید و انتخاب روش مناسب تجویز، حمایت وزارت بهداشت از این دارو به ۸۰ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است؛ بهمن ماه سال گذشته بخشنامه جدیدی برای تجویز داروی هرسپتین (موثر در درمان سرطان سینه) از سوی وزارت بهداشت به مراکز درمانی ابلاغ شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.