پوشش بیمه ای ۲۰۲ داروی جدید منتفی شد

بینا- رئیس انجمن علمی داروسازان ایران، وعده وزیر بهداشت مبنی بر پوشش بیمه ای ۲۰۲ قلم داروی جدید را منتفی دانست.
به گزارش بینا، دکتر سیدحمید خویی روز شنبه در حاشیه نشست خبری یازدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران که قرار است از ۱۸ تا ۲۰ شهریور ماه جاری در مرکز همایشهای رازی برگزار شود، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا امکان بیمه داروهای جدید وجود ندارد، گفت: چون بیمه ها در شرایط فعلی توان پرداخت و پوشش هزینه های این داروها را ندارند.
وی با اشاره به تاخیر طولانی مدت بیمه ها در پرداخت مطالبات داروخانه ها، افزود: متاسفانه حلقه معیوب تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه ها در حال تکرار شدن است و همین مسئله می تواند مهمترین علت بیمه نشدن ۲۰۲ قلم داروی جدیدی باشد که وزیر بهداشت وعده پوشش بیمه ای آنها را داده بود.
همچنین دکتر عباس کبریایی زاده عضو هیئت مدیره انجمن علمی داروسازان ایران نیز در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر گفت: مصوبه دولت در زمینه پوشش ۲۰۲ قلم داروی جدید، غیرکارشناسی بود. زیرا، ۴۲ قلم از این داروها اصلا در فهرست دارویی کشور قرار ندارند که بخواهیم آنها را بیمه کنیم.
این در حالی است که دکتر مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت چندی پیش در ارتباط با پوشش بیمه ای ۲۰۲  قلم داروی بیماران خاص و صعب العلاج که رئیس جمهور دستور آن را داده است، گفته بود که “در جلسه اخیر هیئت دولت در این زمینه صحبتهایی انجام شد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول داده است که پوشش این داروها در اولویت قرار گیرد.”
وی با عنوان این مطلب که این ۲۰۲  قلم دارو شامل داروهای بیماران خاص، صعب‌العلاج و برخی داروهای گیاهی است، تاکید کرد: اولویت ما، پوشش بیمه ای داروهای بیماران صعب‌العلاج و سرطانی است، چون تهیه این داروها هزینه‌های فراوانی را به بیمار تحمیل می‌کند.
همچنین سیدعبدالله عمادی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در پاسخ به سئوال خبرنگاران که علت تاخیر طولانی مدت در پوشش بیمه ای ۲۰۲ قلم داروی جدید را خواستار بودند، گفته بود “برای آنکه دارویی تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد، باید یکسری کارشناسی‌هایی انجام شود، به این منظور باید نوع پوشش بیمه‌ها مشخص شود. البته یکسری از این داروها پیش از این هم از پوشش بیمه‌ای برخوردار بوده‌اند.”
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا برای پوشش بیمه‌ای این داروها، ابتدا کار کارشناسی انجام نشد و پس از آن این خبر اعلام شود، گفته بود که “دلیل این موضوع آن است که این خبر به یک باره و بدون طی مراحل شورای عالی بیمه، اعلام شد. لازم است بیمه‌ها جلسات کارشناسی را با وزارت بهداشت برگزار کنند و مشخص شود که این داروها به چه شکل تحت پوشش قرار می‌گیرند.”

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.