پوشش بیمه ۲۰ داروی گرانقیمت

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

 

دیناروند در زمینه لیست داروهای تازهی که قرار است تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرندگفت.

صنعت بیمه-  کمبود دارو با چند روز پیش فرقی نکرده است البته رو به بهبود است ولی هنوز بنده نمی‌توانم ادعا کنم که کمبود دارویی وجود ندارد.

 رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ابلاغ پوشش بیمه ۲۰ داروی گرانقیمت از روز شنبه، از برطرف شدن مشکل مبادلات ارزی توسط بانک ترکیه ای خبر داد و گفت: تخصیص ارز تازه دارو با همکاری بانک مرکزی و بانک‌های عامل از هفته پیش رو صورت می‌پذیرد.

رسول دیناروند دربارهٔ روند کمبودهای داروی در کشور اظهار داشت: کمبود دارو با چند روز پیش فرقی نکرده است البته رو به بهبود است ولی هنوز بنده نمی‌توانم ادعا کنم که کمبود دارویی وجود ندارد.

وی دربارهٔ مشکلی که بانک ترکیه ای برای مبادلات ارزی ایجاد کرده بود، افزود: این مشکل برطرف شد، فعلأ مهلت (بانک ترکیه ای برای مباردلات ارزی) تمدید شده است و تا پایان سال جاری میلادی مشکلی نخواهیم داشت.

دیناروند دربارهٔ تخصیص ارز تازه برای دارو نیز عنوان کرد: بانک مرکزی همکاری خودش را با ما در حال انجام است، خوشبختانه وقفه ای که وجود داشت برطرف شده و ما دنبال آن تفاهم نامه همکاری با بانک مرکزی و بانک‌های عامل هستیم و انشاءالله از هفته آینده این تفاهمنامه اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو دربارهٔ مقدار ارز تخصیص یافته نیز گفت: میزان ارز لازم هنوز دقیق معلوم نیست ولی با مبلغ کمتر از نیازمان حاضر هستیم که آغاز کنیم و بانک مرکزی هم قول مساعد داده است که انشاءالله امیدواریم روند همکاری بانک مرکزی ادامه داشته باشد.

دیناروند در زمینه لیست داروهای تازهی که قرار است تحت پوشش بیمه ای قرار گیرند، خاطرنشان: تعداد داورهای می باشند که گران قیمت بوده و برای بیماران صعب العلاج مورد استفاده قرار می‌گیرد، با بیمه‌ها به تفاهم رسیده ایم که بین ۱۵ تا ۲۰ قلم است و فکر می‌کنم از روز شنبه این تفاهم نامه تازه ابلاغ شود.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.