پوشش خدمات بانکی با تلفن همراه/ با جیرینگ آشنا شوید

۲۹ آبان ،

پوشش خدمات بانکی با تلفن همراه/ با جیرینگ آشنا شوید | چاپ |
دوشنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۵:۱۷

بینا- مسئول روابط عمومی شرکت پرداخت اول کیش(جیرینگ) از ارایه خدمات بانکی، خرید و با پوشش سراسری توسط همراه اول خبر داد.
به گزارش تفسیری بینا، مریم گودرزی، با بیان آن که مشتریان جیرینگ می‌توانند درسه بخش از خدمات بانکی و پرداخت همراه استفاده کنند گفت:دسته اول کسانی می باشند که کارت بانکی عضو شبکه شتاب دارند و می خواهند در هر لحظه از شبانه روز، از خدمات پرداخت همراه بهره مند شوند، این افراد، مشتریان خدمت جیرینگ کارت می باشند. دسته دوم افرادی می باشند که در یکی از بانکهای طرف قرارداد جیرینگ، حساب دارند و برای انجام امور مالی و بانکی خوداز خدمات همبانک استفاده می‌کنند. دسته سوم، مخصوص افرادی است که یا حساب بانکی ندارند و یا دسترسی مناسبی به شبکه بانکی ندارند و مستقیما با شارژ کیف پول همراه خود برایانجام خدمات پرداخت خرد از قبیل خرید شارژ اعتبار، پرداخت قبوض، انتقال وجه، پرداخت بلیت اتوبوس، کارت‌های مترو، پارکومتر استفاده می کنند. برای استفاده از اینخدمات، نیازی به مراجعه حضوری به بانک‌ها نیست و کلیهاین امکانات در بستر USSD همراه اول و با شماره گیری کد #۱۲۳* ارائه می‌شود.
در حال حاضر در انجمن GSMA، جیرینگ به عنوان اولین و تنها “کیف پول همراه” ایران به رسمیت شناخته شده است و عضویت در این انجمن، بیانگر رعایت استانداردها و ضوابط حاکم بر این جامعه در سطح جهانی و بین‌المللی است.
مجوز واریز وجه به کیف پول الکترونیکی از بانک مرکزی دریافت شده و مشتریان جیرینگ میتوانند با وجه جیرینگی کیف پول خود از خدمات پرداخت همراه از قبیل خرید شارژ آنی (Top up) سیم کارتهای اعتباری همراه اول برای خود و دیگران، پرداخت قبوض تلفن همراه (بدون نیاز به وارد کردن شناسهقبض و پرداخت) و انتقال وجه به حساب جیرینگی دیگران، بهره مند شوند.
خرید شارژ آنی (بدون نیاز به وارد کردن پین) و انتقال شارژ به دوستان در تمام ساعات شبانه روز، از جمله خدمات جذاب کیف پول همراه است.
پرداخت قبض تلفن همراه خود و دیگران،بدون نیاز به وارد کردن شناسه قبض و پرداخت از جمله خدمات ویژه کیف پول همراه جیرینگ است. اگر قصد پرداخت قبض دیگر دوستانی که حتی عضویت جیرینگ را ندارند، داشته باشد؛ می‌توانند صرفا با وارد کردن شماره آن شخص، قبض وی را پرداخت نمایید.
در حال حاضر پرداخت جیرینگی، قبض تلفن ثابت در استان مرکزی به‌عنوان اولین استان به بهره‌برداری رسیده است و مشترکین تلفن ثابت استان مرکزی می‌توانند از طریق جیرینگ و بدون نیاز به شناسه قبض و پرداخت و تنها با وارد کردن شماره خود یا دیگران، قبض را پرداخت کنند. این خدمات به زودی در تمامی استان‌های کشوربه بهره‌برداری خواهد رسید.
سرویس خرید نیز یکی از خدمات جیرینگ است که فعلا به‌صورت گسترده به بهره‌برداری نرسیده است. با این سرویس می¬توان از طریق کیف پول همراه خود از فروشگاه های طرف قرارداد با جیرینگ، خرید کرد.
پرداخت بها پارکومتر، پرداخت بها بلیت اتوبوسو مترو از بستر USSD و یا برچسب‌های NFC ارائه شده توسط شرکت جیرینگ، امکان پذیر است. این برچسب‌ها در پایانه‌های مترو و اتوبوسرانی،قابلیت شارژ دارند.
هزینه پارکومتر را میتوان به راحتی و از طریقUSSD و یابرچسب‌های NFC پرداخت کرد.درصورتیکه مهلت استفاده از فضای پارک خودروی شما رو به پایان باشد و وقت بیشتری برای پارک نیاز داشته باشد و از طرفی، نگران جریمه شدن توسط پلیس باشید، می‌توانید با تلفن همراه و از راه دور، پارکومتر را شارژ کنید. حتی به زودی بخش پیامک اخطار هم عملیاتی خواهد شد و ۱۰ دقیقه مانده بهاتمام مهلت استفاده از فضای پارک خودرو، پیامک اخطاریارسال میشود و مشترک میتواند از راه دور و با کد دستوری USSD با استفاده از کیف پول خود، وقت استفاده از پارک خودرو را تمدید نماید.
فعلا سقف موجودی کیف پول جیرینگ، یک میلیون تومان درنظر گرفته شده و وجه جیرینگی، صرف خرید شارژ، پرداخت قبض و سایر عملیات جیرینگی خواهد شد.
مشتری برای شارژ کیف پول می‌تواند به عوامل توزیع مراجعه کند یا از طریق جیرینگ کارت و یا وبسایت جیرینگ، به حساب شرکت جیرینگ و یا عوامل، پول واریز کند تا کیف پولش شارژ شود. این پول،پشتوانه ارائهخدمات است.این پول از شبکه بانکی خارج نمی‌شود و وجه جیرینگی نیز بین مشتریان، عوامل فروش و شرکت جیرینگ مبادله خواهد شد.
در واقع با این خدمت جیرینگ، پولهای خردی که از شبکه بانکی خارج شده اند، مجددا به شبکه بانکی بازمی گردند.
در حال حاضر ۳۳ میلیون کاربر در جیرینگ عضو می باشند. بخشی از این مشتریان، مشترکین اعتباری همراه اول می باشند که از خدمات شارژ آنی اعتبار و پین ۱۰۰۰ تومانی استفاده کنند.

خدمات همبانک در ۴ بانک

خدمات همبانک، با مشارکت بانک‌ها ارائه می گردد. این سرویس فعلاً برای۴ بانک، فعال شده است که عبارتند از:
بانک    کد دستوری
سینا    #۷۲۷*
ملی    #۷۱۷*
انصار    #۷۶۳*
پست بانک    #۷۴۷*
همبانک، یکی از سرویس های حوزه خدمات بانکداری همراه بر بستر USSD همراه اول بوده که توسط جیرینگ و با مشارکت بانکها و موسسات مالی و اعتباری کشور، عملیاتی و راه اندازی شده است.
کسانی که حساب بانکی نزد این بانک‌ها دارند می‌توانند مجموعه‌ای از خدمات بانکی را بدون نیاز به مراجعه به شعبه دریافت کنند. با استفاده از این سرویس می¬توان از خدماتی نظیر استعلام موجودی حساب بانکی، خرید شارژ اعتبار، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات و مدیریت چک استفاده نمود.
بر اساس طرح تجاری، جیرینگ با ایجاد بستر و فرهنگ سازی استفاده از خدمات کیف پول همراه، پا به عرصه خدمات مالی و پرداخت همراه گذاشت. این کیف پول، دو سال پیش معرفی شد. بعد از گذشت مدتی ارائهخدمات به مشتریان بانک‌ها با نام تجاری همبانک در دستور کار قرار گرفت. این اقدام، در ابتدای سال جاری، آغاز و اولین سرویس در خرداد ماه با نام همبانک سینا به بهره‌برداری رسید.
در خدماتOTPیک گذرواژه‌ی یکبار مصرف،تولید می‌شود که در حال حاضر با همکاری بانک ملی راه‌اندازی شده و مشتریان می‌توانند با این گذرواژهبه جای پرداخت بها تامین و استفاده از دستگاه OTP،با تلفن همراهشان، رمز را دریافت و از خدمات بانکی بهره ببرند. با راه اندازی این خدمت برای سایر بانکها، مشتریان همه بانکها، میتوانند با استفاده از گوشی تلفن همراه خود و بدون نیاز به تامین انواع دستگاه‌های رمز یاب، از خدمت رمز یکبار مصرف استفاده نمایند.
جیرینگ کارت: این خدمات باهمکاری شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت ارائه می‌شود و در حال حاضر سرویس های جیرینگ ۲۴ با مشارکت شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با کد دستوری  #۷۲۴* و پرشین جیرینگ با مشارکت شرکت آسان پرداخت پرشین با کد دستوری #۷۳۳* راه اندازی شده است.
تفاوت جیرینگ با همبانک دراین است که سرویس همبانک صرفا به مشتریان همان بانک ارایه می‌شود. یعنی اگر همبانک ملی داشته باشید دیگر نمی‌توانید از بانک انصار خدمات بگیرید. ولی با داشتن کارت های بانکی عضو شبکه شتاب می‌توان از طریق خدمات جیرینگ کارت، از خدمات پرداخت همراه استفاده نمود. یعنی با تمام کارت‌های عضو شتاب از طریق جیرینگ کارت می‌توان از خدماتی از قبیل استعلام موجودیحساب، انتقال وجه، پرداخت قبض استفاده نمود.
کلیه سرویس های جیرینگ، بدون نیاز به نصب هرگونه نرم افزار، بر روی تمامی گوشی های تلفن همراه و فقط با شماره‌گیری یک کد USSDقابل استفاده می باشند در حالی که سایر سامانه های بانکداری همراه، نیازمند استفاده از گوشی هوشمند و نصب نرم افزار مخصوص و محدود به نوع گوشی بوده و از نظر امنیتی در سطح پایین تری قرار دارند.
ضمن اینکه مشتریان جیرینگ، بها ای بابت استفاده از زیرساخت ارتباطی پرداخت نمیکنند ولی مشتریانی که از نرم‌افزارهای بانکداری همراه استفاده می کنند، ناگزیر به پرداخت بها ارسال SMS و یا استفاده از GPRS می باشند.
با ارائه این سه خدمت به تمام نیاز های مالی و پرداخت مشتریان پاسخ داده‌ایم.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.