پوشش رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در اصفهان باید به ۴۶ درصد برسد

به گزارش ایرنا، ˈعلی مهدویˈ عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به برنامه های سند پنجم توسعه و سند تحول آموزش و پرورش دانش آموزان باید به سوی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت شوند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر، ۳۹ درصد دانش آموزان استان در رشته فنی و حرفه ای و کاردانش و ۶۱ در رشته های نظری تحصیل می کنند.

به گفته وی،این در حالیست که با توجه به اهداف سند پنجم توسعه کشور میزان دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای نسبت به سایر رشته ها باید به ۵۰ درصد برسد.

وی متذکر شد:دانش آموزان باید در انتخاب رشته تحصیلی ،استعداد، علاقه و نیاز بازار کار را مد نظر قرار دهند تا در آینده برای ورود به بازار کار دچار مشکل نشوند.

مهدوی با توجه به مشکلات اجتماعی گرایش دانش آموزان به رشته های نظری گفت: در کنکور سراسری امسال، حدود ۵۰ درصد داوطلبان مربوط به رشته های تجربی بودند و این در حالی است که کمترین پذیرش نیز در همین رشته صورت گرفته است.

به گفته وی، یکی از مشکلات رشته های تجربی آن است که تولید کار و فعالیت در آنها موجود نیست.

وی همچنین با توجه به حذف مردودی از پایه اول دبیرستان در سال تحصیلی جدید از دانش آموزان پایه اول متوسطه که هنوز بنا به دلایل نامشخصی ثبت نام نکرده اند خواست تا در این چند روز باقی مانده به بازگشایی مدارس، هر چه سریع تر ثبت نام کنند.

پ/۵۱۰/۱۰۴۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.