«پول‌های بالدار» سر از یک کتاب درآوردند

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب روایت پسرکی است که در خیال نوشتن کتابی است که برایش آرزو شده اما یک روز که از خواب بیدار می‌شود زیر بالش خود اسکناسی پیدا می‌کند و گمان می‌برد پدرش این پول را به او داده است. اما پدر و مادرش اطلاعی از این موضوع ندارند و پسرک هم تمامی پول را خرج می‌کند.

وقتی پول‌ او تمام می‌شود تازه به این فکر می‌افتد کاش یک صبح دیگر که بیدار شود زیر سرش پول پیدا کند ولی این آرزویی بیش نیست تا این که دوباره اسکناسی نصیب او می‌شود.

او این‌بار بدون فکر اسکناس را خرج نمی‌کند و همه‌اش فکر می‌کند چه گونه شده که اسکناسی دیگر یافته است. آن قدر می‌اندیشد تا پی می‌برد با این پول‌های بادآورده چه کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: همه چیز خیلی ساده شروع شد. آن‌قدر ساده که من حتی یادم نمی‌آید آیا هیچ‌وقت ثبل ا آن اتفاق آرزو کرده بودم یک روز که از خواب بیدار می‌شوم زیر بالشتم پول باشد یا نه. به هر حال صبح اولین روز عید زیر سرم یک اسکناس صد ترومپی پیدا کردم…

مولف در داستان «پول‌های بالدار» سعی دارد شیوه به دست آوردن پول و درست خرج کردن را به بچه‌ها آموزش دهد.

این کتاب در ژانر فانتزی – تخیلی نوشته شده و جزو معدود آثاری است که برای کودکان و نوجوانان و در این ژانر ادبی در ایران نوشته شده است. بیشتر آثاری از این دست از ادبیات جهان در ایران ترجمه می‌شوند و این کتاب می‌تواند با دیدگاه یک نویسنده ایرانی به آموزش بچه‌ها منجر شود.

رمان نوجوانانه «پول‌های بالدار» را انتشارات آفرینگان در شمارگان ۱۶۵۰ نسخه و قیمت ۱۸۰۰ تومان منتشر کرده ست.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.