پول ، بلک واتر را تبرئه کرد

شرکت جنجالی بلک واتر آمریکا بار دیگر با پرداخت پول، از اتهامات بزرگ تبرئه شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ شرکت بلک واتر که مقر اصلی آن در آمریکا است از مدتها قبل درباره عملکردش زیرذره بین شدید بوده است. این شرکت آمریکایی به فعالیت در زمینه قاچاق سلاح و تجهیزات نظامی متهم است.

 دولت فدرال آمریکا برضد این شرکت که در سطح بین المللی برای اقدامات نظامی طرف قرارداد دولت آمریکاست ، اتهامات کیفری مطرح کرده بود. قاچاق سلاح بخشی از اتهامات مطرح علیه این شرکت است که قبلا با نام بلک واتر معروف بود.

 گویا این شرکت آمریکایی پذیرفته است ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به دولت آمریکا بپردازد تا از اتهامات فوق تبرئه شود. پس از پنج سال تحقیقات درباره این شرکت که در حال حاضر با نام آکادمی شناخته می شود، هفده اتهام برضد آن مطرح شد. اما مسئولان این شرکت نظامی آمریکا توافق کردند رقم مذکور را برای خاتمه بخشیدن به غائله  کیفرخواست دادستان پرداخت کنند.

 یکی از اتهامات این شرکت، دروغ گفتن به مقامات دولت فدرال درباره فروش سلاح به ملک عبدالله، پادشاه اردن ، انتقال اطلاعات محرمانه درباره نفربرهای آمریکایی به سوئد و دانمارک بدون موافقت دولت آمریکا و انتقال غیرقانونی جلیقه های ضدگلوله به کشورهای دیگر است. دادستانهای آمریکا اعلام کرده اند با پرداخت مبلغ هفت و نیم میلیون دلار فوق، فرایند پیچیده و طولانی رسیدگی به این پرونده خاتمه می یابد. دولت آمریکا میلیاردها دلار با این شرکت برای اجرای پروژه های امنیتی-نظامی در عراق و افغانستان امضاء کرده است.
 بلک واتر همان شرکتی است که چند سال پیش چندین شهروند عراقی را آنگونکه نوری المالکی نخست وزیر عراق می گفت در کمال خونسردی کشت. نیروهای بلک واتر در سال دو هزار و هفت در حال حرکت در یکی از خیابانهای بغداد، به اشتباه به سمت خودروهای غیرنظامیان عراقی شلیک کردند که به کشته شدن هفده عراقی منجر شد.
 این شرکت در سال ۲۰۱۰ نیز با پرداخت ۴۲ میلیون دلار به وزارت امور خارجه آمریکا به پرونده قاچاق سلاح خود خاتمه داد. نیروهای این شرکت در حال حاضر به صورت گسترده به آموزش شورشیان سوری در عربستان سعودی و قطر مشغول هستند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.